برای خرید خانه در ترکیه چند میلیون لازم دارم؟
ثبت شرکت در ترکیه چگونه است؟
آسان ترین روش مهاجرت به ترکیه کدام است؟
مدت زمان اخذ پاسپورت کشور های مختلف
علت نام نهادن دانشگاه مجازي چيست ؟
چرا مردم رو به خريد لوازم منزل از سمساري آورده اند؟
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

علت نام نهادن دانشگاه مجازي چيست ؟

 

شايد اين سؤال براي شما هم مطرح شده باشد كه علت نامگذاري دانشگاه مجازي چيست؟ و اصلاً دانشگاه مجازي چه دانشگاهي است ؟

 

در پاسخ به اين پرسش مهم يعني دانشگاه مجازي چه دانشگاهي است ؟ و چرا اين مركز بايد خدمت شما دوستان اين موضوع مهم را عرض كنيم كه علت اين نامگذاري را مي توان به تدريس و آموزش غيرحضوري و مجازي در اين دانشگاه نسبت داد.

 

براي اخذ فوق ديپلم كامپيوتر از موسسه آموزشي مشاوران برتر اينجا كليك كنيد

در حقيقت، آموزش و يادگيري در اين دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي به وسيله كتب الكترونيكي، سي دي هاي آموزشي و همين طور انواع نشريه هاي الكترونيكي براي دانشجويان انجام مي گيرد.

 

مورد ديگر در رابطه با اين سؤال يعني دانشگاه مجازي چه دانشگاهي است ؟ اين است كه رابطه و تعامل بين اساتيد و دانشجويان در اين نحوه آموزش به وسيله كامپيوتر و اينترنت انجام مي گيرد و امكان ارتباط حضوري در اين شيوه وجود ندارد.

 

دقت داشته باشيد كه در صورت نياز به برگزاري كلاس هاي حضوري در اين شيوه آموزشي اين امر تنها به منظور رفع اشكالات درسي دانشجويان و در تعداد جلسات كم برگزار مي شود.

 

شرايط و ضوابط ادامه تحصيل در دانشگاه مجازي چيست؟

بايد عرض كنيم كه ادامه تحصيل در دانشگاه هاي مجازي از جمله دانشگاه آزاد اسلامي كه هر ساله اقدام به جذب دانشجوياني در دوره هاي الكترونيكي مي كند تحت شرايطي براي افراد مقدور است.

 

شرايطي كه در صورت عدم توجه و رعايت آن ها امكان گذراندن تحصيلات دانشگاهي براي هيچ فردي وجود ندارد. در نتيجه، به هيچ وجه نبايد آن ها را ناديده گرفت.

 

آيا مي دانيد شرايط و ضوابط ادامه تحصيل در دانشگاه مجازي چيست؟ اگر به دنبال اطلاع از پاسخي مناسب براي اين پرسش يعني شرايط و قوانين گذراندن تحصيلات دانشگاهي در دانشگاه مجازي چيست؟ هستيد مطالعه ادامه اين نوشته را به شما پيشنهاد مي كنيم.

 

. اولين و شايد هم مهم ترين شرايط لازم اين است كه با توجه به نياز دانشجو به نحوه كار با لپ و كامپيوتر و همين طور شبكه اينترنت هر فرد الزاماً بايد مشكلي در استفاده از اين وسايل نداشته باشد و بتواند به راحتي براي دريافت آموزش هاي لازم از آن ها استفاده كند.

 

. دومين مورد اين كه در دانشگاه هاي مجازي امكان برگزاري كلاس هاي درسي به صورت دوازده الي شانزده جلسه براي دانشجويان وجود دارد.

 

البته اين موضوع بستگي زيادي به درس هاي انتخابي فرد دانشجو و همين طور رشته تحصيلي وي در دانشگاه دارد.

 

. شرط مهم ديگر داشتن اينترنت خانگي با سرعت بالاست. زيرا در غير اينصورت امكان قطع صدا يا تصوير وجود دارد و فرد نمي تواند آموزش هاي استاد را به موقع و با كيفيت بالا دريافت كند.

 

در اينصورت، دانشجو نمي تواند آن طور كه بايد آموزش ها را دريافت و از كلاس هاي درس استفاده كند.

 

. به اين موضوع بسيار مهم توجه داشته باشيد كه افراد امكان تحصيل در دوره دكتري را به صورت مجازي و آنلاين ندارند و اين دوره آموزشي تنها مختص دانشجويان دو مقطع تحصيلي كارشناسي ارشد و همين طور كارشناسي است.

 

. از آن جايي كه كلاس هاي دوره هاي مجازي به صورت آنلاين براي دانشجويان پذيرفته شده در اين دوره تحصيلي برگزار مي شود هر فرد بايد در زمان مشخص شده توسط دانشگاه آنلاين بوده و در سر كلاس درس به صورت اينترنتي حضور داشته باشد.

 

. مورد ديگر اين كه، حضور و غياب دانشجويان در سر كلاس هاي درسي در دوره مجازي از جمله دوره الكترونيكي آزاد به صورت اينترنتي و توسط استاد انجام مي گيرد.

 

. مبلغ شهريه اي كه هر فرد دانشجو جهت ادامه تحصيل در دوره هاي مجازي و الكترونيكي از جمله دوره مجازي دانشگاه آزاد بايد پرداخت كند توسط سازمان مربوطه و جذب كننده دانشجو در اين دوره تعيين مي شود.

 

. دقت داشته باشيد كه با توجه به الكترونيكي و آنلاين بودن كلاس هاي درس در دانشگاه هاي مجازي برخورداري از آمادگي كافي جهت حضور در كلاس هاي درس و همين طور علاقه به شركت در دوره هاي آنلاين از الزامات است.

 

در غيراينصورت، ممكن است دانشجو با مشكلاتي مواجه شود و به اصطلاح از درس خواندن زده گردد.

 

منبع:

 

https://irantahsil.org/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

 

 

چرا مردم رو به خريد لوازم منزل از سمساري آورده اند؟

خريد لوازم منزل به شكل مدرن براي برخي از افراد در اولويت نيست بلكه بسياري از افراد البته برخي از لوازم منزل خود را در سمساري ها جستجو مي كنند، اين تصور كه قيمت برخي از لوازم در سمساري پايين تر است درست است اما سمساري ها داراي لوازمي هستند كه اگر بخواهيد دكوراسيون منزل خود را با انها تزئين كنيد قطعا اين موارد را در خانه خود به زيبايي جاي مي دهيد، مي توانيد در سمساري ها ليوان ها و يا بشقاب هايي را پيدا كنيد، دور طلايي كه مربوط به عهد ها و دوره هاي گذشته است، نه اينكه حتما زير خاكي باشند، بلكه آنها به طور مثال طرح هايي از آن دوره ها هستند كه شما نمي توانيد در مغازه هاي ديگر اين لوازم منزل را پيدا كنيد، البته در اين اوضاع گران شدن لوازم منزل، بسياري از افراد براي خريد لوازم منزل نيز به سمساري مراجعه مي كنند، به هر حال سمساري ها كالاهايي را عرضه مي كنند كه لوازمي سالم و كاربردي است و از قيمت بسيار مناسبي نيز برخوردار هستند.

 

براي فروش لوازم دست دوم خانه‌ي خودتان ميتوانيد به خريدار ضايعات در تهران مراجعه كنيد.

اطلاعات بيشتر

 

چرا مردم رو به خريد لوازم منزل از سمساري آورده اند؟

 

با توجه به شرايط اقتصادي امروز و اينكه كشور ما در حال تحريم است قطعا كالاهايي كه وارداتي هستند داراي قيمت بسيار بالايي بوده كه اكثريت افراد از پس خريد اين نوع كالاها بر نمي آيند، از طرفي مي توان گفت بازار هر روز گران تر مي شود و اما سمساري ها در اين اوضاع هميشه با مردم همراه هستند، آنها لوازم منزل را با قيمت عالي كه به فروش مي رسانند، لوازمي كه معمولا بسيار كم كار كرده اند و دوام بالايي دارند، سمساري ها در اين راه به مردم كمك مي كنند، بالارفتن و يا پايين آمدن قيمت دلار هيچ تاثيري بر خريد لوازم منزل از سمساري ها ندارد و اين بهترين وجه اين نوع مغازه ها است كه شما هر چيزي را مي توانيد در سمساري پيدا كنيد و بخريد و نگران قيمت ان نباشيد. به همين دليل است كه بيشتر در سالهاي اخير مردم زيادي به سمت خريد لوازم منزل از سمساري روي آورده اند.

 

 

 

در يك سمساري چه كالاهايي به فروش مي رسد؟

 

آيا تا به حال با خود فكر كرده ايد كه در يك سمساري چه نوع كالاهايي بايد بخريد و چه نوع كالاهايي را مي توانيد پيدا كنيد، اگر به شما بگويم مي توانيد از شير مرغ تا جان آدميزاد را در يك سمساري پيدا كنيد اغراق نكرده ام، در يك سمساري مي توانيد اينگونه لوازم منزلي را پيدا كنيد:

 

ميز

مبل

فرش

يخچال

گاز

موكت

لوازم آشپزخانه

ماشين لباسشويي

لوازم دكوري

ليوان ها و فنجان هاي آنتيك

تابلوهاي نفيس

كالاهايي كه دكوري هستند از جايگاه ويژه اي در يك سمساري برخوردار هستند حتي مي توانم اينگونه بگويم كه اين نوع كالاها براي بسياري از افراد شگفت انگيز بوده و بسياري از افراد برا دكوراسيون منزل خود را يكپارچه و زيبا كنند به طور مستقيم ابتدا به سمساري ها مراجعه مي كنند، زيباترين نوع فنجان ها، تابلوها و قندان ها و اشيا ديگر را مي توانيد در يك سمساري ببينيد، حتي مواردي كه در هيچ مغازه اي پيدا نمي شود، مبل هايي سلطنتي كه يادگاري از دوران جالب تري است كه داراي چوب هاي گردو بسيار عالي است و در هيچ جا اينگونه جنس با كيفيت را پيدا نخواهيد كرد. البته تابلوهايي را نيز مي توانيد در سمساري هاي پيدا كنيد كه حتي باعث شگفتي شود، تابلوهاي نقاشي كه بسيار نادر و حتي در برخي موارد جنس هاي اصلي كه در جاي ديگر شايد نديده ايد و اين البته مربوط به سمساري هايي است كه در كار عتيقه و جنس هاي كمياب و نادر نيز هستند، اين تابلوها با قيمت هايي بالا به فروش مي رسند و خريدار اصولا از اصل بودن آنها با خبر است. بنابراين واقعا مي توانيد گفت هر انچه كه مي خواهيد در يك سمساري پيدا مي شود.

 

آيا سمساري ها كالاها را ضمانت مي كنند؟

 

برخي سمساري ها وجود دارند كه برخي از كالاهاي بسيار سنگين و گران قيمت را كه عتيقه نيستند اما براي روزهايي بوده كه سالهاي زيادي از آنها گذشته است را ضمانت مي كنند و يا اينكه برخي سمساري ها داراي كالاهايي وارداتي هستند بنابراين اين نوع كالاها داراي قيمت هايي بالاتر هستند ولي خود سمساري اين نوع كالاها را تضمين مي كند، اين نوع كالاها خارجي بوده و البته داراي جنس هاي بسيار عالي و درجه يك هستند. در حال حاضر مردم معمولا در اين بازار از سمساري ها بسيار ديدن مي كنند به همين دليل سمساري ها نيز نه همه كالاهاي خود را بلكه برخي از اين نوع كالاها را ضمانت مي كنند.

 

منبع:

 

https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1025866-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF

قدرت چت آنلاين را براي وب سايت خود دست كم نگيريد!

 ديگر وقت آن رسيده كه با زمان طولاني انتظار براي دريافت خدمات خداحافظي كنيد. چت آنلاين سايت سريع، راحت و شخصي هست اما اكثر مردم با پلتفرم چت آنلاين ارتباط برقرار نمي‌كنند. اما مواردي وجود دارد كه بايد آنها را بدانيد تا مزاياي اين كانال را كاملاً تجربه كنيد و با استفاده درست از اين امكان درآمد خود را از طريق جذب مشتري افزايش دهيد.

اگر به دنبال پشتيباني آنلاين براي سايت خود هستيد به وب سايت اينجانب مراجعه كنيد

اطلاعاتي كه شما از اين مقاله براي پلتفرم چت آنلاين بدست خواهيد آورد شامل موارد زير است:
۱_ پشتيباني از چت آنلاين چيست؟
۲_ چگونه چت زنده با تكامل نيازهاي مشتري مطابقت دارد؟
۳_ مزاياي چت زنده: چرا چت بهترين كانال پشتيباني است؟

پشتيباني از چت آنلاين چيست؟

پشتيباني از چت آنلاين يعني شما از طريق گپ خدماتي را به مشتري ارائه كنيد و اين پشتيباني همانند واتساپ، فيس بوك و پيام كوتاه مي‌باشد. چت آنلاين سايت به كسب‌وكارها اين امكان را مي‌دهد تا فوراً از مشتري پشتيباني كنند، درخواستها را فوراً بررسي و روابط شادتري را با مشتري ايجاد كنند.چت آنلاين سايت به كسب‌وكارها اين امكان را مي‌دهد تا درخواستها را فوراً بررسي و روابط شادتري را با مشتري ايجاد كنند.

چگونه چت زنده با تكامل نيازهاي مشتري مطابقت دارد؟

در عصر حاضر رفتار مصرف كنندگان متفاوت است. اينكه مشتري را در يك پروسه من مي‌فروشم، شما بخريد قرار دهيم به سختي منجر به فروش مي‌شود.

وقتي يك بازديدكننده وارد سايت شما مي‌شود نيازهايش را بررسي مي‌كند بعد مي‌رود و گزينه‌هاي ديگر را نيز بررسي مي‌كند و دوباره بر مي‌گردد، آن وقت شايد خريد كند. و اگر از خريد خود راضي باشد اين چرخه تكرار مي‌شود در اين مسير رفت و برگشت بازديدكننده بدون از دست دادن زمان سوالات خود را مي‌پرسد و جواب‌هاي قانع كننده از طريق چت دريافت مي‌كند و اين خيلي براي مشتري جذاب است و تصميم گيري را براي او آسان‌تر خواهد كرد.

مزاياي چت زنده: چرا چت بهترين كانال پشتيباني است؟

گفتگوي آنلاين به شما امكان مي‌دهد در يك زمان واقعي و مستقيماً در وب سايت خود با مشتريان خود ارتباط برقرار كنيد. اين مجموعه منحصر به فرد، گپ را از كانال‌هاي تماس مانند تلفن و ايميل و ديگر وسايل زمان‌گير برقراري ارتباط جدا مي‌كند و شما از مزاياي قدرتمند پشتيباني از چت زنده بهره‌مند مي‌شويد
ادامه مطلب را از وبلاگ وب سايت اينجانب بخوانيد.
منبع:https://www.enjaneb.com/blog/review-do_not_underestimate_the_power_of_online_chat

 

 

 

[ بازديد : 1 ]

نكات نظافت محيط كار

نطافت محيط كار براي حفظ بهداشت عمومي محل كار و سلامت كاركنان ضروري است. از طرفي منجر به افزايش سودآوري فعاليت تجاري شركت ها در درازمدت مي شود. براي نظافت محيط كار بايد از نيروهاي متخصص در نظافت استفاده كرد تا فرايند نظافت به سرعت و با كيفيت بالا انجام شود و علاوه بر آن خللي به روند فعاليت هاي شركت وارد نشود.


براي نظافت محل كار در تهران به وب سايت مهرگان مراجعه كنيد

تميز نگه داشتن محيط كار براي داشتن روز كاري پربار بسيار مهم است. وقتي از خدمات نظافت محل كار حرفه اي استفاده مي كنيد و نيروهاي متخصص را استخدام مي كنيد، دفتر كار شما از گردوغبار و هر گونه آلودگي پاك مي شود. بنابراين شما و كارمندانتان بازدهي بيشتري خواهيد داشت و حواسشان در زمان انجام كار پرت نخواهد شد. در ادامه به خدمات تميز كردن محيط كار مي پردازيم. البته اين موارد تنها بخشي از خدمات نظافت محيط كار به حساب مي آيند. 

•    تميز كردن گردوغبار ميز كار، پنجره، قاب عكس و مانيتور كامپيوتر 
•    جاروبرقي و شستن فرش ها و كفپوش ها 
•    ضد عفوني دستگيره هاي در، صفحه كليد و ماوس كامپيوتر
•    خالي كردن سطل آشغال ها

فرايند نظافت محيط كار چيست؟

محيط كاري شما هر جايي كه باشد، خواه در محل زندگي خواه در محل كار، با استفاده از خدمات نظافت حرفه اي توسط نيروهاي مجزب محيط كاري شما مرتب ، تميز و ضدعفوني خواهد شد. نحوه سازماندهي دفتر و تميز كردن محيط كار توسط متخصصان نظافت انجام مي شود. 
دفتر و محيط كار اگر به صورت منظم نظافت و ضدعفوني نشود، به محل امني براي رشد ميكروب ها و باكتري ها تبديل مي شود. تميز كردن و ضد عفوني كردن منظم ميز كار به شما كمك مي كند از بروز بيماري جلوگيري كرده و آرامش كافي حين انجام كار داشته باشيد. 

براي تميز كردن محيط كار بايد به نكات زير توجه كرد:

تهيه چك ليست نظافت محيط كار
براي تميز كردن هر قسمت از محل كار خود چك ليست تميز كردن دفتر كار را تهيه كنيد. 

نكات تميز كردن محيط كار

مرتب كردن: موارد بازيافتي را جدا كنيد. بازيافت كنيد، آن را دور بريزيد يا آن را به جاي خود برگردانيد. از كراوات هاي زيپ دار براي سيم پيچ و مرتب نگه داشتن سيم ها استفاده كنيد.
گردگيري
گردگيري و از بين بردن گردوغبار روي سطوح يكي از موارد مهمي است كه بايد قبل از استفاده از پارچه هاي مرطوب نظافت، مورد توجه نيروي نظافتي قرار گيرد. به ويژه قسمت هايي كه به صورت مشترك استفاده مي شود به نظافت دقيق تري نياز دارند. براي گردگيري و نظافت وسايلي مانند صفحه كليد و يا شكاف هايي كه قابل دسرسي نيستند، از تجهيزات ويژه اي استفاده مي شود. هواي فشرده براي پاك كردن گردوغبار از مكان هاي كه دسترسي به آن ها سخت است، كارامد خواهد بود. 
نظافت شيشه ها و پنجره ها
براي پاك كردن لكه هاي روي شيشه ها و پنجره ها، با حوله و شيشه پاك كن، تمام سطوح شيشه ها تميز مي شود و لكه اي روي آن باقي نمي ماند.
ضد عفوني كردن
با اسپري ضدعفوني كننده و پارچه تميز تمام سطوح ضدعفوني مي شوند. سطوحي كه احتمال تجمع آلودگي ها روي آن ها بالاست، مانند دستگاه هاي فروش، مايكروويو، دسته يخچال و شيرآلات، بايد با دقت و توجه بيشتري تميز شوند. 
از بين بردن تارهاي عنكبوت 
براي جدا كردن تارهاي عنكبوت از گوشه و كنار محيط كار از پارچه و براي فضاهايي كه دسترسي به آن سخت تر است از دسته جارو استفاده مي شود. 
تميز كردن يخچال
نيروي نظافت حرفه اي براي محل كار، يخچال را تميز و مرتب مي كند. غذاهاي مانده و نوشيدني ها را با هماهنگي شما دور مي ريزد تا فضاي بيشتري در يخچال محل كار ايجاد شود.   
شستن ظرف هاي آشپزخانه
تمامي ظرف هاي آشپزخانه با آب و مايع شست و شو تميز مي شود. همچنين كابينت ها مرتب و منظم مي شود تا فضاي آزاد بيشتري براي چيدن وسايل وجود داشته باشد. 
نظافت سرويس بهداشتي
شستن توالت و ضدعفوني آن يكي از مراحل نظافت محيط كار به شمار مي رود. با توجه به اينكه سرويس بهداشتي به كرات استفاده مي شود، نظافت آن از اركان اصلي نظافت محل كار است. تميز كردن آينه ها و پر كردن ظرف مايع دستشويي و دستمال ساير وظايف نظافتچي محل كار را در بر مي گيرد. 
خالي كردن سطل هاي زباله
سطل هاي زباله خالي شده و كيسه هاي زباله جديد در ظطل ها قرار داده مي شود. 
جاروبرقي  كف و اثاثيه محل كار
جاروبرقي كف، مبلمان و ساير اثاثيه محيط كار، از ملزومات نظافت محل كار است. متخصصان نظافت تمام قسمت هاي مبلمان را تميز كرده و صرفاً به قسمت هايي كه قابل مشاهده هستند، اكتفا نمي كنند. 
تميز كردن ميز كار
در حالي كه پشت ميز كار و به مدت زمان طولاني نشسته ايد، به مرور، ميز كار شما كثيف و آلوده مي شود. عطسه و سرفه كردن و لمس كردن ميز و وسايل روي آن باعث تجمع انواع ويروس ها و باكتري ها روي ميز كار مي شود. از پارچه ميكروفايبر مرطوب براي نظافت كاغذها، پوشه هاي پرونده، تقويم ها، منگنه و ساير اشياي روي ميز استفاده مي شود. 

منبع:

https://www.mojeno-co.com/blog/post/397/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1

تعريف اعتماد به نفس به زبان ساده

اعتماد به نفس از آن واژه‌هايي است كه از زماني كه دست چپ و راست خود را تشخيص داديم، با آن درگير هستيم. يك فاكتور بسيار مهم كه مي‌تواند كيفيت زندگي ما را تحت تاثير قرار دهد. اما آيا به درستي معني و مفهوم اعتماد به نفس را درك كرده‌ايم؟

اگر مي خواهيد در دوره هاي اعتماد به نفس فرشته ايران نژاد شركت كنيد اينجا كليك كنيد.

 

 

امروز با شما هستيم تا با زباني ساده و خودماني، به تعريف اعتماد به نفس بپردازيم. براي اين مفهوم سهل اما ممتنع، تعاريف زيادي ارائه شده است كه البته هر كدام به نوعي، درست هستند. اما ما قصد داريم تا با يك بيان ساده اما جامع، شما را با اعتماد به نفس آشنا كنيم و به اين سوال پاسخ دهيم كه اعتماد به نفس چيست؟

 

 

تعريف لغوي و اصطلاحي اعتماد به نفس

براي هر واژه و يا اصطلاحي، يك تعريف مشخص وجود دارد و اعتماد به نفس نيز از اين قائده مستثني نيست. اعتماد به نفس در تعريف لغوي خود، به معني خودباوري است. البته اين مفهوم، يك تعريف اصطلاحي هم دارد: داشتن باور به توانايي‌هاي خود براي انجام كارها.

 

بر اساس گزارش تيم روانشناسي مجله اينترنتي ايده آل مگ اعتماد به نفس، يك فاكتور كاملا دروني است و به ديدگاه افراد، از شخصيت و توانايي‌هاي خودشان بستگي دارد. البته بسياري از روانشناسان، اعتماد به نفس را در سطحي كلي‌تر بررسي كرده و معتقد هستند كه اعتماد به نفس، يعني اينكه فرد، خود را توانمند و داراي ارزش بداند.

بر اساس گزارش تيم روانشناسي مجله اينترنتي ايده آل مگ اعتماد به نفس، يك فاكتور كاملا دروني است و به ديدگاه افراد، از شخصيت و توانايي‌هاي خودشان بستگي دارد. البته بسياري از روانشناسان، اعتماد به نفس را در سطحي كلي‌تر بررسي كرده و معتقد هستند كه اعتماد به نفس، يعني اينكه فرد، خود را توانمند و داراي ارزش بداند.

 

 

 

اهميت باور و اعتماد داشتن به خود، زماني بيشتر مي‌شود كه شما در آستانه انتخاب‌ها و يا پذيرش مسئوليت‌هاي بزرگ قرار بگيريد. شما در مسير پيشرفت و موفقيت خود، نياز به انجام چالش‌هاي بزرگ، ريسك كردن، انتخاب‌هاي حساس و البته پذيرفتن مسئوليت‌ها داريد. حال سوال اينجاست كه بدون داشتن اعتماد به نفس، مي‌توانيد اين كارها را انجام دهيد؟ بسيار بعيد است كه پاسخ به اين سوال، مثبت باشد.

 

بنابراين، اعتماد به نفس يعني اينكه شما آنقدر خودتان و توانايي‌هايتان را باور داشته باشيد كه از انجام كارها و يا پذيرش مسئوليت‌ها هيچ ترس و هراسي به دل راه ندهيد.

 

البته نبايد اعتماد به نفس را با خودشيفتگي اشتباه بگيريد: خودشيفتگي مي‌تواند به دليل ناامني‌ها و مكانيسم‌هاي دفاعي باشد، در حالي كه اعتماد به نفس ناشي از خودآگاهي و توانايي تحمل و تأمل در عدم امنيت فرد است. اعتماد به نفس احساس توانايي و صلاحيت را القا مي‌كند، در حالي كه خودشيفتگي احساس برتري نسبت به ديگران را در بر مي‌گيرد.

 

جمع بندي: اعتماد به نفس در لغت به معني خودباوري است و در اصطلاح به ايمان و اعتقاد فرد، نسبت به توانايي‌هايي كه دارد، گفته مي‌شود.

تاثير اعتماد به نفس در زندگي

اعتماد به نفس، يكي از تاثيرگذارترين و در عين حال، حساس‌ترين فاكتورهاي زندگي افراد به شمار مي‌رود. بالا يا پايين بودن اين ويژگي شخصيتي، رابطه مستقيمي با شكست‌ها و موفقيت‌هاي شما در زمينه‌هاي كاري، زندگي مشترك، ارتباط با اطرافيان، موقعيت‌هاي تحصيلي و ... دارد.

 

تعريف اعتماد به نفس به زبان ساده

 

داشتن اعتماد به نفس، در موفقيت‌هاي كاري و شغلي شما، تاثير گذار است. اگر به اندازه كافي به خود باور داشته باشيد كه بدون ترس و واهمه، مسئوليت‌هاي جديد را بپذيريد، مطمئنا راحت‌تر و بهتر مي‌توانيد در كار خود ترقي پيدا كنيد.

 

در زندگي مشترك و ازدواج نيز داشتن اعتماد به نفس كافي، يك فاكتور مهم به شمار مي‌رود. شما براي پيدا كردن يك همسر خوب و مناسب و تحت تاثير قرار دادن او، نياز داريد كه به اندازه كافي، محكم، باصلابت و كامل به نظر برسيد.

 

هرچقدر كه بيشتر به خودتان باور داشته باشيد، نوع ارتباطي كه با دوستان و آشنايان داريد نيز به همان نسبت، بهتر مي‌شود. بدون داشتن اعتماد به نفس مناسب، معمولا در جمع دوستان و نزديكان، به فردي گوشه گير تبديل مي‌شويد. اين عامل سبب مي‌شود تا ديگران، تمايل كمتري به برقراري ارتباط با شما داشته باشند.

 

به نظر مي‌رسد كه هيچ جنبه‌اي از زندگي خود را پيدا نمي‌كنيد كه اعتماد به نفس، بر روي آن تاثير گذار نباشد.

 

 

اعتماد به نفس پايين چيست؟

اگر فردي را ببينيد كه همواره با خود تكرار مي‌كند كه من نمي‌توانم، من نمي‌دانم، از پس اين كار برنمي‌آيم و ... مطمئنا اولين حرفي كه به او مي‌زنيد، اين است كه اعتماد به نفس كافي نداري!

 

اعتماد به نفس پايين به اين معني است كه فرد، به توانايي‌هاي خود باور ندارد و به مرور زمان به اين نتيجه مي‌رسد كه از عهده انجام كارها برنمي‌آيد.

 

تعريف اعتماد به نفس به زبان ساده

 

اعتماد به نفس پايين مي‌تواند همواره مانند يك عامل بازدارنده عمل كرده و به شما اجازه خودنمايي ندهد. در صورتي كه به اندازه كافي به خود و توانايي‌هايتان باور و اعتقاد نداشته باشيد، در بسياري از موقعيت‌هاي طلايي زندگي، منفعل باقي مانده و اقدام موثري انجام نمي‌دهيد.

 

فراموش نكنيد كه اعتماد به نفس يك امر اكتسابي است (البته ممكن است شرايط خارجي نيز بر اعتماد به نفس يك فرد تاثير منفي يا مثبت بگذارند). اين جمله، به ما نشان مي‌دهد كه مي‌توانيم براي افزايش اعتمادمان به توانايي‌هايي كه داريم، تمرين كرده و به مرور اعتماد به نفس خود را بيشتر و بيشتر كنيم. درباره تمرين روزانه اعتماد به نفس در ايده آل مگ بيشتر بخوانيد.

 

ممكن است شرايط خانوادگي و نوع برخورد والدين، از شما يك آدم بدون اعتماد به نفس ساخته باشد، ممكن است بر اثر برخي از تجربه‌هاي ناخوشايند، به كلي اعتقادتان را به توانايي‌هايي كه داريد، از دست داده باشيد و يا به هر دليل ديگري، به اين نتيجه رسيده باشيد كه نمي‌توانيد از پس انجام برخي كارها و مسئوليت‌ها بربياييد. همه اين‌ها مي‌توانند از شما يك انسان با اعتماد به نفس پايين بسازند.

 

اما سوال اينجاست كه آيا مي‌توان اعتماد به نفس را افزايش داد؟ پاسخ ما به اين پرسش، قطعا مثبت است! البته كه بايد راهش را بلد باشيد و ما در ادامه با معرفي روش‌هايي ساده، از شما يك انسان مطمئن، باصلابت و داراي اعتماد به نفس بالا خواهيم ساخت.

منبع:

https://www.asriran.com/fa/news/759568/%D8%AA%D8%B9%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87

 

 

10 روش معجزه آسا براي برق انداختن وسايل چوبي!

ميز كردن وسايل چوبي قبل از هر چيز توجه داشته باشيد كه مبلمان و وسايل چوبي منزل خود را از مقابل نور خورشيد ، منابع گرما و رطوبت دور كنيد. اين عوامل به خشك شدن يا بيد زدن و رنگ پريده شدن چوب منجر مي شوند، پس مرحله اول پيش از برق انداختن وسايل چوبي نگهداري مناسب آن هاست.

براي نظافت منزل خود در صادقيه ميتوانيد از شركت نظاتي مهرگان كمك بگيريد.اطلاعات بيشتر

 

اولين گام گردگيري

براي تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي گردگري آن‌ها اولين قدم است. از يك پارچه بدون پرز يا ماهوت پاك‌كن استفاده كرده و گرد و غبار نشسته بر روي سطوح چوبي را پاك كنيد. فراموش نكنيد كه استفاده از پارچه‌هاي زبر سطح چوبي مورد نظر شما را خراش خواهد داد پس آن‌ها را فراموش كنيد.

مشخص كردن نوع چوب در تميز كردن وسايل چوبي

در مرحله ي بعدي تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي نوع چوب خود مشخص كنيد و براي تميز كردن آن روش مناسب را پيدا كنيد به طور مثال چوب هاي گردو را هر روز دستمال نرم بكشيد تا گرد و خاك نگيرند. اگر لكه هاي سفيدي روي چوب ديديد، با مقداري كمي خميردندان آن ها را پاك كنيد.

روغن خانگي براي برق انداختن وسايل چوبي

مي توانيد براي تميز كردن وسايل چوبي، روغن خانگي درست كنيد. براي تهيه اين روغن، روغن بزرك و عصاره ي صمغ را به مقدار مساوي بجوشانيد. مواد را با هم مخلوط كرده و با يك دستمال نرم، آن را به چوب بماليد و به سادگي برق انداختن وسايل چوبي تان را خودتان انجام دهيد. اين روغن يا هر روغن تجاري ديگري در بافت چوب نفوذ مي كند و اگر سال ها استفاده كنيد، اثاثيه ي چوبي تان هميشه تازه مي مانند و درخشندگي طبيعي خود را نگه مي دارند.

تميزكردن وسايل چوبي رنگ شده

سر جارو برقي برس وصل كرده و چوب هاي رنگ شده را با آن تميز كنيد يا به جاي آن با يك دستمال خشك سطح چوب را تميز كنيد.

تميز كردن لكه ها از وسايل چوبي

تميز كردن لكه ها از وسايل چوبي

با يك اسفنج مرطوب لكه ها و اثر انگشت ها را از روي وسايل چوبي پاك كنيد. اسفنج را فشار دهيد تا آب اضافي بيرون بريزد، چون اگر چوب خيس شود باد مي كند يا لكه دار مي شود.

تميز كردن كاغذهاي چسبيده به وسايل چوبي

اگر كاغذي به لوازم چوبي منزل شما چسبيده است و مايليد آن را بكنيد هيچ وقت با يك كارد يا تيغ و نظاير آن به جان آن نيفتيد چرا كه با اين عمل به وسايل چوبي شما آسيب وارد مي كند. در چنين مواقعي مي توانيد از روغن هاي مايع كمك بگيريد به اين صورت كه چند قطره روغن روي كاغذ بريزيد و لحظه اي صبر كنيد سپس با پارچه نرمي مالش دهيد و اين عمل را آن قدر تكرار كنيد تا كاغذ به كلي از چوب كنده شود.

تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي پوليش شده

براي تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي پوليش شده از محلول هاي مخصوص پوليش و يا پارافين استفاده كنيد. پارافين، خراش هاي چوب را مي پوشاند و فقط كافيست سالي 2 بار اين كار را انجام دهيد. استفاده از محلول راحت تر از پارافين است اما بايد بيشتر اين كار را تكرار كنيد، مثلاً سالي 3 يا 4 بار. از همه راحت تر، پوليش هاي اسپري است، اما چون حاوي سيليكون است ممكن است سطح چوب را لغزنده كند و يا به صورت توده جمع شود.

نكات تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي

1.براي تميز كردن و برق انداختن وسايل چوبي خاص مثل چوب هاي خيزران، بامبو و بيد نياز به رطوبت دارند تا شكننده و فرسوده نشوند. چند وقت يكبار به اين چوب ها آب اسپري كنيد تا حالت بگيرند. به غير از ني بوريا كه رطوبت زياد باعث خراب شدنش مي شود.

2.هنگام پوليش كاري و برق انداختن وسايل چوبي دستكش پارچه اي دستتان كنيد تا اثر انگشت باقي نماند.

3.براي ساخت روغن خانگي براي برق انداختن وسايل چوبي دقت كنيد كه عصاره ي صمغ قابل اشتعال است و دود شديدي توليد مي كند پس در فضاي باز و دور از آتش و سيگار استفاده كنيد. همچنين هنگام مخلوط كردن روغن بزرك و عصاره ي صمغ از دستكش پلاستيكي استفاده كنيد تا به پوست تان نخورد.

4.براي برطرف كردن برچسب ها و عكس برگردان هاي كهنه و قديمي مي توان از سركه استفاده كرد به اين صورت كه آنها را با سركه خيس كنيد و لحظه اي صبر كنيد سپس به آرامي با تكه پارچه اي آن را پاك كنيد.

5.تزيينات عاج روي چوب را مي توان با كمك چوب پنبه كه روي سر يك چوب كبريت پيچيده شده و كمي به آب و شوينده ضعيف آغشته شده است، تميز كرد. بعد از اين مرحله با كمي پنبه كه در آب فرو برده ايد، آن را دوباره تميز و در پايان با پارچه اي كتاني سطح عاج را خشك كنيد.

منبع:

https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86%DB%8C-71/554854-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B9%D8%AC%D8%B2%D9%87-%D8%A2%D8%B3%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7

بيزينس كوچينگ چيست و چه نقشي در كسب و كارتان دارد؟

بيزينس كوچينگ چيست؟

بيزينس چيست؟ فرقي نمي‌كند صاحب يك كسب و كار نه چندان بزرگ هستيد يا قصد داريد يك شركت چند مليتي تأسيس كنيد، بيزينس كوچينگ به شما كمك مي‌كند تا كسب و كار خود را رشد و توسعه دهيد، اما چگونه؟ براي دانستن مزاياي اين نوع بيزينس مقاله مزايا بيزينس كوچينگ را مطالعه كنيد.

براي موفقيت در كسب و كارهايتان ميتوانيد به بيزينس كوچينگ مهندسي امير طه نوروزي مراجعه كنيد. اطلاعات بيشتر

 

بيزينس كوچينگ يك ابزار قدرتمند است كه به شما كمك مي‌كند در كسب و كارتان به موفقيت برسيد. بيزينس كوچ به صاحب كسب و كار كمك مي‌كند تا به دركي عميق‌تر از توانمندي‌ها و نقاط قابل بهبود خود دست يابند، نسبت به اهداف شخصي و كسب و كارشان آگاهي و بصيرت بيشتري كسب كنند.

 

با يك جستجوي ساده در اينترنت به چندين و چند سايت بر مي‌خوريد كه ادعا مي‌كنند مي‌توانند كسب و كار شما را متحول سازند، اما بيشتر آن‌ها راهكارهايي بيش از حد كلي‌نگر و عمومي ارائه مي‌دهند. به عبارت ديگر منحصراً براي كسب و كار شما و نيازهاي آن طراحي نشده‌اند، براي همين هم تأثير و كارايي چنداني ندارند.

 

شرايط هر كسب و كار با كسب و كارهاي ديگر متفاوت است، نمي‌توان يك فرمول جادويي نوشت و ادعا كرد كه افزايش حجم فروش و سود دهي همه كسب و كارها و سازمان‌ها را در پي خواهد شد.

با ايجاد فرهنگ كوچينگ در كسب و كارتان مي‌توانيد پتانسيل رشد خود و كاركنانتان را به حداكثر برسانيد تا عملكردشان بهبود يابد و در نتيجه راندمان كسب و كارتان بيش از پيش شود.

 

تاريخچه بيزينس كوچينگ

در دهه 70 ميلادي، تيموتي گالوي نويسنده آمريكايي مجموعه‌اي از كتاب‌ها را به نام سري دروني (Inner Series) منتشر كرد. گالوي در اين كتاب‌ها مجموعه‌اي از ايده‌هاي جديد در مورد كوچينگ (مربيگري) و دستيابي به موفقيت همه جانبه در ورزش‌هايي مثل اسكي، تنيس و ديگر حرفه‌ها مانند موسيقي را مطرح كرد كه به قدرت دروني و نظم و انضباط فردي نياز داشت.

 

مدل گالوي آنقدر محبوبيت پيدا كرد كه بسياري از غير ورزشكاران هم در زندگي شخصي و حرفه‌اي خود آن را پياده‌سازي كردند. آمريكا آن روزها تشنه ايده‌هاي جديد تيموتي گالوي بود و از سراسر آمريكا او را براي سخنراني‌هاي مشاغل تجاري و كسب و كارها دعوت مي‌كردند.

 

سال‌ها بعد متفكران زيادي مانند ورنر ارهارد و توماس لئونارد (هردو آمريكايي) به گسترش ايده‌هاي گالوي در زندگي و كسب و كار پرداختند. با آن حال اين “جان ويتمور” بود كه تا حد زيادي از آموزه‌هاي تيموتي گالوي در بيزينس كوچينگ استفاده كرد.

 

تفاوت بيزينس كوچينگ با مشاوره در مكالمات بيزينسي

 

بيزينس كوچ، مشاور كسب و كار نيست!

يك مربي فوتبال هيچ‌گاه همراه بازيكنان دور زمين نميدود همين مورد در كوچينگ كسب و كار هم صدق مي‌كند. اما يكي از تفاوت‌هاي عمده كوچينگ كسب و كار با ساير شاخه‌هاي كوچينگ در اين است كه بيزينس كوچ بايد در زمينه تجارت و رهبري كسب و كار چندين و چند سال تجربه داشته باشد.

 

به علاوه بيزينس كوچ مي‌تواند توصيه‌هايي كاملاً اختصاصي براي كسب و كار شما ارئه دهد؛ توصيه‌هايي مختص شما، مشتريان، محصولات، خدمات و موقعيت تجاري شما. در واقع بيزينس كوچ يك منبع اطلاعاتي و غني از تجربه است كه به شما مي‌گويد چه بايد بكنيد.

 

بيزينس كوچ به مانند ساير كوچ‌ها به شما كمك مي‌كند تا استعدادها و قابليت‌هاي خود را ارتقا دهيد، اهدافي براي خود مشخص كنيد، به اين اهداف متعهد باشيد، در تصميم‌گيري‌هاي مهم و سرنوشت‌ ساز ياري‌تان خواهد كرد، مي‌كوشد تا موفقيت كسب و كار شما را مخصوصاً از لحاظ مالي تضمين كند. بيزينس كوچ تمام اطلاعات مربوط به كسب و كار شما را به دست مي‌آورد تا چشم‌انداز شما را به خوبي درك كند. بهتون پيشنهاد مي كنيم مقاله كوچينگ سازماني چيست را مطالعه كنيد.

چرا بيزينس كوچينگ؟

فرقي نمي‌كند كه صاحب كسب و كاري هستيد كه مشكلات زيادي دارد يا يك كسب و كار موفق كه قرار است از اين هم موفق‌تر شود، مهم نيست كه كارتان را تازه شروع كرده‌ايد يا در ميانه راه هستيد و چندان هم بي‌تجربه نيستيد، يك شركت كوچك و نوپا هستيد يا يك برند بزرگ و خوش آوازه، بيزينس كوچينگ به رشد و ارتقاي روز افزون كسب و كار شما كمك خواهد كرد. بيزينس چيست؟

 

اريك اشميت مديرعامل اسبق گوگل مي‌گويد؛ استخدام بيزينس كوچ بهترين تصميم حرفه‌اي من بوده، البته اعتراف مي‌كنم كه كار دشوار و چالش‌برانگيزي بود چرا كه به عنوان مديرعامل يك شركت موفق كه روز به روز در حال پيشرفت و بزرگ‌تر شدن بود، نيازي به يك بيزينس كوچ نمي‌ديدم تا اين كه يكي از اعضاي هيئت مديره گوگل مرا متقاعد كرد و در نهايت از نتيجه شگفت‌ انگيز كوچينگ كسب و كار مرا شگفت‌زده كرد.

 

تا به حال به اين فكر كرده‌ايد كه براي رشد و توسعه كسب و كارتان به يك بيزينس كوچ نياز داريد؟

 

اريك اشميت در مصاحبه با مجله Fortune به نقل از بيل گيتس گفت؛ همه انسان‌ها به يك كوچ نياز دارند. بيل گيتس و استيو جابز از ديگر صاحبان كسب و كار بسيار موفق هستند كه از خدمات بيزينس كوچينگ بهره گرفته‌اند.

منبع:

https://alimeschi.com/what-is-business-coaching/

اصول صحيح برنامه ريزي براي پشت كنكوري‌ها

 

اگر آزمون امسال را از دست داده‌ايد و يا تصميم گرفتيد يك سال ديگر براي هدف و رويايي خود تلاش كنيد، سبك زندگي خاص و متفاوت همان چيزي است كه بايد بيش ازهرچيزي براي شما اهميت داشته باشد.

 

برنامه ريزي براي پشت كنكوري ها در كنكورآباد را فقط كافي است امتحان كنيد. اطلاعات بيشتر

 

اگراز نتيجه كنكور خود راضي نيستيد، براي گرفتن يك نتيجه متفاوت در كنكور سراسري بايد رفتار و سبك زندگي خود را تغيير دهيد. برنامه منطقي و متعادلي را براي خود تهيه كنيد. بسياري از داوطلبان پشت كنكوري برنامه ريزي دقيق ندارند و اگر داشته باشند به آن متعهد نيستند. اگر نمي‌توانيد خود يك برنامه منسجم با توجه به توانمندي‌هاي‌ خود تهيه كنيد مي‌توانيد از مشاور كمك بگيريد و سپس پس از اطمينان از مناسب بودن برنامه، آن را دنبال كنيد.

 

سوالي كه بسياري از داوطلباني كه در آزمون موفقيت مورد نظر را كسب نكره‌اند، مطرح مي‌كنند اين است كه چرا با توجه به اينكه بسيار تلاش كردم موفق نشدم؟ دوستان من با منابع مشابه توانستند با رتبه‌هاي خوب قبول شوند، من موفق نشدم! چرا؟ سال گذشته رتبه مورد نظر خود را را بدست نياوردم! ايراد كار من كجاست؟

 

با خود صادق باشيد ببينيد آيا يك برنامه ريزي اصولي و مناسب داشتيد؟

 

آيا در اين يك سال تايم خاصي براي بيدار شدن داشتيد؟

 

آيا متعهد به اين اصل بوديد كه بعضي از درس‌ها را هر روز مطالعه كنيد؟

 

آيا تايمي بوده كه بيشتر از 2روز يا 3 روز درس نخوانيد؟

 

آيا آزمون‌هاي آزمايشي شركت كرده بوديد؟

 

وقتي صحبت از استمرار و دنبال كردن برنامه‌‌ريزي در سال برگزاري كنكور مي‌شود يعني شما موظف هستيد يك سري وظايف را به طور مستمر انجام دهيد. منظور كارهاي خارج از توان شما نيست ممكن است آن وظيفه، تنظيم ساعت خواب و بيداري باشد يعني در يك ساعت مشخص بخوابيد و در يك ساعت دقيق بيدار شويد و نه لزوما صبح زود بيدار شدن. اگر خواهان موفقيت در كنكور سراري باشيد بايد برنامه‌ريزي اصولي داشته باشيد و به آن متعهد باشيد.

 

مزايا و چالش‌هاي پشت كنكور ماندن

 

نمي‌توان به طور قاطع گفت كه آيا پشت كنكور ماندن كار درستي است يا خير. زيرا هر داوطلب اهداف وشرايط متفاوتي دارد و با توجه به شرايط خود بايد تصميم بگيرد. در كل پشت كنكور ماندن مانند هر مساله و سيستمي مزايا و چالش‌هاي خود را دارد.

 

مزاياي پشت كنكور ماندن

 

از مزاياي پشت كنكورماندن مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

 

زمان بيشتر داوطلبان پشت كنكوري نسبت به دانش‌آموزان و محصلين.

از طرفي داوطلبان فرصت جبران اشتباهات خود را دارند.

روي مطالب تسلط بيشتر خواهند داشت.

با تكرار و مرور، مطالب را بهتر درك خواهند كرد.

ديگر نگران امتحانات مدرسه نيستند.

با نحوه سوالات كنكور سراسري آشنايي دارند.

چالش‌هاي پشت كنكور ماندن

 

چالش‌هاي ماندن پشت كنكور را نيز بررسي مي‌كنيم. از چالش‌هاي پشت كنكورماندن مي‌توان به تنبلي و اهمام‌كاري داوطلب اشاره كرد. داوطلب به اميد اينكه زمان زيادي تا آزمون باقي مانده است و زمان زيادي دارد، شروع جدي مطالعه رو به عقب مي‌اندازد. پس از مدتي اين مساله باعث استرس فرد مي‌شود زيرا بخشي از وقت خود را از دست داده است. ممكن است خود را سرزنش كند كه چرا سال اول در دانشگاه ثبت نام نكرده بود. نكته ديگري كه وجود دارد اين است كه هر چند سال تغييراتي در كتاب‌هاي درسي اعمال مي‌شود پس احتمال تغيير كتاب درسي هم وجود دارد. در كنار تمام اين چالش‌ها فشار و استرسي كه اطرافيان ممكن است خواسته يا ناخواسته به داوطلب وارد كنند را نمي‌توان ناديده گرفت.

 

چه افرادي از پشت كنكور ماندن نتيجه بهتري مي‌گيرند؟

 

افرادي كه سال اول به خوبي مطالعه كرده اند و در سال پشت كنكور تصميم دارند از اشتباهات و مسير اشتباه گذشته درس بگيرند، برنامه اصولي دارند و پايبند به آن هستند نتيجه بهتري از ماندن پشت كنكور، مي‌گيرند.

 

برنامه ريزي پشت كنكوري بايد چگونه باشد؟

 

دربرنامه ريزي پشت كنكوري دست مشاور يا داوطلب بازتر است. ساعت مطالعه فرد پشت‌كنكوري بيشترازداوطلبي است كه براي بار اول در كنكور سراسري شركت مي‌كند. داوطلبي كه براي بار اول شركت مي‌كند تايمي از زمان روزانه خود را در مدرسه و مطالعه درس‌هاي مدرسه ميگذراند واين يك فرصت براي داوطلب پشت‌كنكور‌ي مي‌باشد. مي‌تواند زمان بيشتري صرف مطالعه درس‌ها كند، تست هاي بيشتري بزند و طبيعتا نقاط ضعف و قوت خود را شناسايي و تقويت كند.

 

ادامه مطلب:

 

https://konkurabad.academy/2021/10/22/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%db%8c%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b4%d8%aa-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1%db%8c/

 

 

حضوري درس بخوانيم يا مجازي؟

تعاريف مختلفي درباره دانشگاه مجازي وجود دارد. البته اين تعاريف با يكديگر خيلي تفاوت دارند. اما تعريفي كه از آن بنده دارم اين است كه دانشگاه مجازي، دانشگاهي است كه نياز به حضور دانشجو در آن، در حداقل ممكن باشد تا از اين رهگذر دانشجو بتواند از عدالت آموزشي بهره‌مند شود يا از خيلي از فوايد ديگري كه آموزش مجازي دارد، استفاده كند.

براي تحصيل در دانشگاه مجازي و اخذ مدرك مجازي ميتوانيد به موسسه آموزشي مشاوران برتر مراجعه كنيد. اطلاعات بيشتر

نظر ما اين است كه اگر دانشگاهي در كنار برگزاري دوره‌هاي حضوري وآموزشي‌اش از فرصت‌هاي IT استفاده كند، نمي‌توان به آن دانشگاه مجازي گفت. پس در اين حالت اين اقدام، مساوي با دانشگاه مجازي نيست.

با توجه به اين حجم از دانشگاه‌هاي حضوري كه در داخل كشور داريم، توجه به دانشگاه‌هاي مجازي چقدر ضرورت دارد؟ به عبارتي اين دانشگاه‌ها چه مزيت‌هايي دارند؟

 

در كل آموزش مجازي فوايد زيادي دارد، ازجمله آنها اين است كه افرادي كه فرصت حضور در دانشگاه ندارند، از آموزش‌هاي مختلف آن استفاده مي‌كنند. افرادي كه به‌واسطه زندگي در يك موقعيت جغرافيايي خاص داراي محدوديت‌هايي هستند، مي‌‌توانند با آموزش مجازي راحت‌تر ادامه تحصيل دهند. يا اينكه با آموزش مجازي به محيط‌زيست كمك مي‌شود، چون از رفت‌و‌آمدها كاسته مي‌شود و در نتيجه تبعات مثبت محيط‌زيستي دارد، يا اينكه در آموزش مجازي امكان استفاده از محتواهاي مالتي‌مديا وجود دارد كه كمك به افزايش كيفيت آموزشي مي‌كند، اما اينكه چقدر مجري آموزش مجازي از اين فرصت‌ها استفاده كرده و كيفيت را هم حفظ مي‌كند، خيلي اهميت دارد. متاسفانه در برخي مراكزي كه آموزش مجازي ارائه مي‌شود، گردانندگان آنها از نكات كيفي آموزشي غافلند. در نتيجه به دليل اين غفلت، در بعضي موارد اين نحوه از آموزش تبديل به تهديد مي‌شود تا يك فرصت.

 

بعضا نگاهي به دانشگاه‌هاي مجازي وجود دارد مبني‌بر اينكه نخبگان در اين مراكز آموزش عالي حضور ندارند؛ يعني افراد نخبه بيشتر در دانشگاه‌هاي حضوري تحصيل مي‌كنند. اين ديدگاه چقدر مي‌تواند صحيح باشد؟

 

قطعا اين‌طور نيست. لااقل ما در دانشجويان واحد الكترونيك دانشگاه آزاد اسلامي شاهد عكس اين نكته هستيم. بسياري از دانشجويان ما افرادي با پتانسيل بالاي علمي هستند و از نظر استعداد و رزومه تحصيلي در مراتب بالا قرار دارند. اما به واسطه موقعيت‌هاي كاري و مشكلات زندگي يا به دليل كمبود وقت به جاي تحصيل در دانشگاه‌هاي حضوري، تحصيل در اين واحد مجازي را انتخاب كرده‌اند. در حال حاضر حضور اين دانشجويان سطح بالا در واحد، خود گوياي صحت صحبت بنده است.

 

ارزيابي شما از كيفيت آموزش و سطح علمي دانشگاه‌هاي مجازي ما چيست؟ اين دانشگاه‌ها تا چه ميزان توانايي رقابت با دانشگاه‌هاي حضوري را دارند؟

 

لااقل واحد الكترونيك دانشگاه آزاد اسلامي از خيلي دانشگاه‌هاي حضوري كشور جلوتر است. چون در اينجا بحث رقابت علمي مطرح است، قطعا از نظر كيفيت و سطح علمي استادان از بسياري از دانشگاه‌هاي حضوري ديگر جلوتر هستيم و با بعضي از دانشگاه‌هاي حضوري مطرح كشور هم برابري مي‌كنيم. رزومه علمي استادان ما گوياي اين حرف است. اين استادان و پيشينه علمي آنها، خود نشان‌دهنده سطح علمي ماست.

 

همواره دغدغه مهمي كه درباره دانشگاه‌هاي مجازي پررنگ است بحث اعتبار مدارك اين دانشگاه‌هاست؛ اينكه فارغ‌التحصيلان بعدها با ارائه اين مدارك به محل كار يا دانشگاه‌هاي ديگر براي ادامه تحصيل يا عضويت در هيات علمي با مشكل دچار نشوند. ارزيابي شما از اعتبار مدارك تحصيلي دانشگاه‌هاي مجازي چگونه است؟

 

البته هيچ فرقي در اعتبار مدارك آموزش مجازي با حضوري وجود ندارد؛ يعني براي ادامه تحصيل يا ارائه مدرك به محل كار هيچ مانعي وجود نخواهد داشت، اما ممكن است افرادي كه تصميم‌گير و تاثيرگذار در امور هستند نگاه مثبتي به مدارك آموزش مجازي نداشته باشند. اين امر در تصميم‌گيري و سياستگذاري‌هاي آنها موثر است. مثلا در مصاحبه دكتري يا مصاحبه‌هاي كاري، نگاه منفي به اين مدارك وجود دارد. افرادي كه نگاه منفي به اين مدارك دارند، شايد تا حدي هم محق باشند و تا حدي - البته- ضعف اطلاعات داشته باشند. محق‌ هستند، چون خيلي از مزايا و تكنولوژي‌هايي كه مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند، شامل مدارك آموزش مجازي هم شده است. اما در بعضي جاها ضعف اطلاعاتي وجود دارد ولي ما نبايد استثناها يا خطاهاي جزئي را به كل كار تعميم دهيم. قطعا ما مراكز آموزش‌ مجازي معتبر در ايران و جهان داريم؛ اگرچه در اين حوزه شاهد فعاليت‌هاي آموزشي غيراستاندارد هم هستيم كه بايد در اين مورد دقت كرد تا مباحث با هم خلط نشوند. يعني نبايد به خاطر بروز برخي اشتباهات، كل يك حركت يا سيستم را زير سوال برد. تاكيد ما اين است كه آموزش مجازي سيستم‌هاي مختلف با هم متفاوت هستند.

منبع:

https://farhikhtegandaily.com/news/10191/%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85-%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%9F/


 

 

 

 

بيزينس كوچينگ چيست ؟

 بيزينس كوچينگ به انگليسي (Business Coaching) نوعي رهبري كسب‌وكار است كه در آن يك فرد كه كوچ يا مربي ناميده مي‌شود به صاحب كسب‌وكار مهارت‌هاي رشد كسب‌وكار را آموزش مي‌دهد.

بيزينس‌ كوچ‌ها معمولا كارآفرينان باتجربه‌اي هستند و بيشتر آنها خودشان صاحب كسب و كار هستند، اين افراد با بهره‌گيري از هوش، استعداد و مجموعۀ تجاربشان مسير موفقيت كسب و كارها را ترسيم مي‌كنند و به آنها كمك مي‌كنند تا موفق شوند و به اهداف تجاري خود برسند. به اين فرآيند بيزينس كوچينگ مي‌گويند.

براي موفقيت در كسب و كارهايتان ميتوانيد به بيزينس كوچينگ مهندسي امير طه نوروزي مراجعه كنيد

همانطور كه در بالا هم اشاره شد، اطلاعات و مقالات آنلاين زيادي در مورد موفقيت، پيشرفت شغلي و راه‌اندازي كسب و كار وجود دارد. اما هيچ كدام اين موارد تا زماني كه فقط و فقط براي كسب و كار شما شخصي‌سازي نشده باشد، نمي‌تواند براي شما مفيد واقع شود. در نقطه مقابل تمام اين آموزش‌هاي عمومي، آموزش‌هاي شخصي و اختصاصي بيزينس كوچ قرار دارد كه تمام جوانب و امكانات كسب و كار شما را بررسي مي‌كند، بازار شما را مي‌شناسد و متناسب با نيازها و اهدافتان به شما آموزش مي‌دهد.

 

 

مهمترين چالشهاي صاحبان كسب و كار :

۱. نميدونم چه جوري نيروي كار مناسب پيدا كنم ؟

۲. كاركنانم كارآيي و بهره‌وري خوبي ندارند.

۳. در اين بازار خراب، كاهش فروش داشتيم.

۴. با افزايش قيمت دلار، ما مجبور شديم قيمت محصولات رو بالا ببريم و مشتري هامون كم شدند.

۵. اگر خودم تو كسب و كارم نباشم، كارم درست انجام نميشه.

۶. همش در حال كار كردن هستم و وقت كافي براي استراحت ندارم.

۷. با وجود كارهايي كه انجام مي دهم، سود بالايي بدست نمي آورم.

۸. براي كسب و كارمون، تبليغات موثري نداريم.

۹. نميدونم چيكار كنم كه مشتريها من رو انتخاب كنن.

۱۰. اطلاعات دقيقي از مشتري ها نداريم و هر سال خيلي از آنها رو از دست مي دم چون نمي تونم پيگيريشون كنم.

۱۱. اسناد مالي، ثبت دقيقي ندارن و قادر نيستم تجزيه و تحليل درستي از آنها داشته باشم.

اين روزها بيشتر صاحبان كسب و كارهاي كوچك شرايطي مشابه دارند، هر چند كه واقعا در كارهايي كه انجام مي دهند، متخصص هستند، – اين معمولا دليل اصلي آنها براي ورود به كسب و كار در وهله‌ي اول است – اما هيچ كس به آنها ياد نداده است كه چگونه كسب و كار خود را مديريت كنند و چگونه بهبود و توسعه دهند.

 

مهمترين عوامل موثر در كسب و كارهاي موفق چيست؟

پاسخ صحيح در دل اين دو سوال است:

۱. لازم است چه كاري انجام شود؟ (نياز به دانش كسب و كار)

۲. چطور انجام شود؟ (نياز به يك كوچ و منتور)

دانش كسب و كار:

ما در دوره بيزينس كوچينگ اطلاعات و دانش بنيادين كسب و كار را كه صاحبان كسب و كار به آن نيازمند هستند را آموزش مي دهيم و از طريق مسترمايند ( به اشتراك گذاري تجربه )، صاحبان كسب و كار مصداق هاي لازم و خِرد بكارگيري آموزه ها را ياد خواهند گرفت.

كوچ (Coach):

بر طبق آمار كنت بلانچارد يكي از دلايل اصلي كه افراد به دانسته هايشان عمل نمي‌كنند عدم پيگيري آنها است. كه ما در اين دوره به وسيله كوچهاي حرفه اي اقدام ( Action coach) برنامه‌هاي اقدامي كه منجر به رشد كسب و كار مي‌شود را به واسطه آنها پيگيري نموده و صاحبان كسب و كار را برروي اهدافشان متمركز و مسئوليت‌پذير نگه مي‌داريم.

با تغيير شرايط كسب و كارهاي امروزي، تا زماني كه اقدامات موثر انجام نشود، دانش ها تاثير خود را نمايان نمي كنند! اقدامات موثر، اقداماتي هستند كه از آنها يادگيري سريع و كم‌هزينه حاصل مي شود و با تكرار اقدامات و افزايش يادگيري پاسخ مناسب مسائل پديدار مي‌شود.

 

نتيجه يك كسب و كار موفق چيست؟

۱. نتايج پايدار در سود

۲. بالا بودن سطح عملكرد كاركنان

براساس آمار، حدود ۱۰٪ تفاوت بين يك كسب و كار موفق و يك كسب و كار در حال سقوط، مربوط به عوامل بيروني و خارج از كنترل مديران است. مانند تحولات سياسي، نواسانات ارز (به ويژه دلار)، قيمت نفت، طلا و ...

اما سوال اين است كه آيا در مورد ۹۰٪ تفاوت باقيماندهبدون كمك گرفتن از كسي و پيش رفتن مي توانند به بهترين نتيجه براي كسب و كار دست يابند؟

گزارش هاي اخير Infusionsoft، Emergent Research، Define and Achieve Small Business Success، نشان داده اند كه اكثريت قريب به اتفاق، يعني ۹۴٪ از صاحبان كسب و كار كوچك بررسي شده، اهداف خاص مالي براي كسب و كار خود تعيين مي كنند، اما 65٪ آنها اعتماد به نفس لازم براي رسيدن به اهدافشان را ندارند.

و در نهايت تنها ۲۹٪ از صاحبان كسب و كار اعتماد به نفس لازم براي رسيدن به اهداف مالي خود دارند، اما حتي اين گروه نمي‌توانند با اطمينان بيان كنند كه به آن اهداف دست پيدا مي‌كنند. در اين موقعيت، كوچينگ نقش بسيار موثري ايفا مي كند.

چرا بيزينس كوچينگ يكي از سه صنعت، با بيشترين سرعت رشد است؟

آمار موسسه بيزينس كوچينگ لندن نشان داده است كه بازگشت سرمايه در بيزينس كوچينگ ۷۰۰٪ ، يعني ۷ برابر مي باشد. همچنين آمارهاي اين موسسه نشان داده نزديك به ۷۰٪ صاحبان كسب و كار كه از خدمات بيزينس كوچينگ استفاده كرده اند،افزايش درآمد تا ۳ برابر را تجربه كرده اند.

در بيزينس كوچينگ، با مشاهده وضعيت فعلي مشتري و شناسايي نقاط قوت او، از طريق شاخص هاي اندازه گيري مالي، برنامه اي براي رسيدن به وضعيت مطلوب ساخته مي شود.

يك بيزينس كوچ، با مهارت هاي اساسي كوچينگ مانند گوش دادن، پرسش، بازخورد، و دعوت به عمل، مشتري را تشويق مي كند تا ياد بگيرد و وظايف مشخص شده براي رشد شخصي و سازماني و عبور از موانع داخلي و خارجي را انجام دهد.

منبع:

https://mftght.com/article/7/%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%88%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F