برای خرید خانه در ترکیه چند میلیون لازم دارم؟
ثبت شرکت در ترکیه چگونه است؟
آسان ترین روش مهاجرت به ترکیه کدام است؟
مدت زمان اخذ پاسپورت کشور های مختلف
علت نام نهادن دانشگاه مجازي چيست ؟
چرا مردم رو به خريد لوازم منزل از سمساري آورده اند؟
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

ويژگي هاي تلويزيون سوني X9000H

تلويزيون سوني X9000H : اين بار مهمون ميز نقد و بررسي ما يكي از محبوب ترين و بهترين مدل هاي سوني هست يعني مدل 2020 از سري 9 كلاس ايكس هاي اين كمپاني قدر كه ميشه X9000H. اين تلويزيون همانند مدل هاي گذشته يك نمونه LED پنل VA بوده با چيپ تصوير X1 سوني كه حالا دقيق متوجه نشديم جريان اين چيپ به چه شكل هست چراكه خبري از X1 Xtreme نيست و فقط نمونه هاي بالارده سوني از X1 و X1 Ultimate مانند X9500H بهره ميبرند اما X1 معمولي هم در مدل هايي مانند X9000H با بهبود هاي بسياري همراه بوده. اين تلويزيون تنها مدل از كلاس ايكس هاي سوني محسوب ميشه كه به پورت HDMI 2.1 و استاندارد هاي اون مثل VRR بهره‌ ميبرد و حتي مدل بالارده تر اين سري كه پرچمدار كلاس ايكس ها هم محسوب ميشه يعني X9500H از اين پورت و استاندارد بهره‌ نميبرد.

 

 

پس با توجه به اينكه كارت هاي گرافيكي نسل جديد و كنسول هاي نسل نهم مانند پلي 5 و ايكس باكس سري ايكس همگي از خروجي HDMI 2.1 بهره ميبرند و توان به نمايش گذاشتن محتوا در استاندارد 4K@120 هرتز رو دارند، اين ورودي و استاندارد به خصوص براي گيمينگ نسل بعدي از جمله لزومات محسوب ميشود و اين تلويزيون سوني هم گزينه پيشنهادي سوني براي پلي 5 هست. پس با ما همراه باشيد تا به بررسي جزء به جزء اين تلويزيون ارزشمند بپردازيم و توانايي هاي اون براي گيمينگ و پخش بسنجيم …

طراحي تلويزيون سوني X9000H

سوني X9000H در خصوص طراحي ظاهري شباهت بسياري به مدل بالارده تر خودش يعني X9500H داره و طراحي اون هم بسيار شكيل و خيره كنندس. پايه‌ي فلزي و بسيار ظريف اون استحكام كافي رو به تلويزيون ميده اما برخلاف مدل X9500H شما قادر نخواهيد بود تا جاي پايه‌هارو باهم عوض كنيد. اين تلويزيون همچنين حاشيه هاي بسيار نازكي داره و تنها در بخش پاييني كه لوگوي سوني جاي گرفته و چندين LED و سنسور حاشيه هاي كمي ضخيم تري رو شاهد هستيم. در نماي پشتي و اسمبل اين مدل مانند X9500G سال گذشته باز هم شاهد قرارگيري بسيار واضح چندين پيچ در قاب دوري تلويزيون هستيم كه كمي از زيباي ظاهري اون كاسته اما در هر حال با يك طراحي بسيار شيك و باكيفيت طرف هستيم.

كيفيت تصوير تلويزيون سوني X9000H

تلويزيون سوني X9500H به يك نمايشگر LED از نوع پنل VA با بكلايت بالارده تمام آرايه نوردهي موضعي مجهز هست درست مانند سري 9 هاي قبلي كه شاهدشون بوديم و محبوبيت بسياري نيز به دليل شفافيت و كيفيت تصويرشون داشتن چراكه نمايشگر اين تلويز يون با چيپ X1 سوني و پنل Trilominus ميتواند زنده ترين و شفاف ترين محتواي پخش رو به خوبي نمايش دهد. بكلايت تمام آرايه نوردهي موضعي بسيار خوب اون هم كه يك ارتقاي دقتي نسبت به مدل هاي گذشته نيز داشته موجب ميشه تا دقت نور رساني نمايشگر اين تلويزيون به نزديك ترين حالت بينقصي نزديك شود.

نمايشگر اين تلويزيون تماما از طيف گسترده رنگ ها پشتيباني ميكند و در عين حال با بكلايت و نوردهي موضعي عالي كه داره ميتونه روشن ترين و زنده ترين محتواي HDR رو هم آنطور كه بايد به نمايش بگذارد.

منبع:https://babanoel.net/x9000h/

ويژگي تحصيل در دانشگاه هاي مجازي؟

امروزه با توجه به شرايط حاكم در جامعه، طيف وسيعي از افراد تمايل به آموزش هاي غير حضوري دارند. در اين بين، از دانشگاه غيرحضوري استقبال بيشتري شده است. زيرا علاوه بر امكان دريافت آموزش از راه دور، مي توان در مدت زمان كوتاه تري نيز مدرك مورد نياز را دريافت كرد. اما قبل از هر گونه اقدامي بايد درباره مزايا و معايب اينگونه دوره ها آگاهي لازم را كسب نماييد.

موسسه آموزشي مشاوران برتر براي تحصيل غير حضوري در خدمت شما عزيزان مي باشد.

مزاياي آموزش غير حضوري

گذراندن آموزش هاي غير حضوري براي دانشجويان مزاياي زيادي را به همراه دارد كه عبارت اند از:

زمان آموزش

اولين مزيت آموزش آنلاين نسبت به دوره هاي حضوري در ميزان زمان لازم براي اتمام دوره است. به عنوان مثال شما براي گذراندن و دريافت مدرك كارشناسي نياز به طي 4 سال داريد. اما اگر به جاي آن از دوره ليسانس غير حضوري استفاده نماييد؛ در زمان بسيار كوتاهي قادر به اتمام مقطع كارشناسي هستيد كه اين موضوع براي افرادي كه با كمبود زمان براي دريافت مدرك مواجه شده اند بسيار راه گشا خواهد بود.

دسترسي راحت به مطالب

از ديگر ويژگي هايي كه دوره هاي غير حضوري دارند اين است كه شما بدون محدوديت، به مطالب دروس مختلف دسترسي خواهيد داشت. علاوه بر اين موضوع، در اكثر دوره ها نياز به آنلاين بودن همزمان شما با استاد وجود ندارد و هر زماني كه آنلاين شويد، مي توانيد به مطالعه مطالب بپردازيد.

اما ويژگي مهمي كه اين نوع آموزش ها دارند اين است كه حجم مطالب كمتري را در برمي گيرد و به دليل آموزش از راه دور، اساتيد فقط موضوعات مهم و كاربردي را مطرح كرده و مطالبي كه حائز اهميت نيستند را بازگو نمي كنند كه اين امر باعث مي شود شما در بازه امتحاني حجم كمتري را براي امتحان مطالعه كرده و نتيجه مطلوب تري را نيز دريافت نماييد.

صرفه جويي در هزينه

دوره هاي آموزش از راه دور هميشه هزينه كمتري نسبت به ساير دوره هاي حضوري دارند. از همين رو باعث صرفه جويي مالي براي دانشجويان مي شود.

به طور كلي دوره هاي آموزش غير حضوري براي افراد كارمند و يا كساني كه از نظر زماني وقت محدود و كمي دارند، بسيار كاربردي و مفيد است.

معايب آموزش هاي غيرحضوري

آموزش هاي آنلاين نيز مانند ساير موضوعات در كنار مزيت هاي فراوان، مشكلات و ايراداتي را نيز دارد. اما مهم ترين موضوع در آموزش هاي از راه دور عدم تعامل كافي با اساتيد است. شما در اينگونه دوره ها امكان پرسش و پاسخ كمتري نسبت به كلاس هاي حضوري داريد. همچنين از ديگر معايب آموزش هاي آنلاين عدم امكان انجام پروژه هاي عملي است.

آيا دوره هاي غير حضوري و آنلاين مفيد است؟

حال با وجود مزايا و معايب اينگونه از دوره هاي آموزشي، پرسشي كه مطرح مي شود اين است كه در نهايت اين نوع از آموزش و تحصيل مناسب است يا خير؟

براي انتخاب هر موضوعي بايد ابتدا تمام مزايا و معايب آن را بررسي كرده، سپس اقدام به تصميم گيري نماييد. با توجه به نكات گفته شده در اين مطلب، بهترين شيوه يادگيري، آموزش غير حضوري است. مخصوصا در مقطع كارشناسي مي توان از دانشگاه غيرحضوري استفاده كرده و از مزاياي آن بهره مند شويد.

براي استفاده از اين نوع دوره ها مراكز آموزشي زيادي وجود دارند كه بايد دقت نماييد آموزشگاهي معتبر را انتخاب كنيد. در همين راستا آموزشگاه صنعتگران با 20 سال سابقه درخشان در امر آموزش و داراي دانشگاه هاي معتبر مي تواند شما را براي دريافت مدارك تحصيلي در مقاطع ديپلم، فوق ديپلم، ليسانس غير حضوري و فوق ليسانس كمك نمايد.

در نهايت نيز اين نكته را متذكر مي شويم كه دانشگاه غيرحضوري و يا ساير گواهينامه ها و مدارك به معني خريد مدرك نيست. بلكه شما صرفا به جاي حضور و صرف ساعت هاي طولاني در دانشگاه و كلاس ها، مي توانيد به صورت آنلاين و در زمان كوتاهي مدرك تحصيلي خود را از دانشگاه هاي معتبر صنعتگران بگيريد. همچنين از ويژگي هاي اين دانشگاه مي توان به شهريه اقساطي كلاس ها، دريافت مدرك معتبر از وزارت علوم و امكان ثبت نام بدون كنكور اشاره كرد.

منبع:

https://vrgl.ir/HsiLy

ماشين لباس شويي ايكس ويژن خوبه؟

ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن چه امكاناتي دارند؟

اولين پاسخي كه در بررسي كيفيت لباسشويي ايكس ويژن بايد به آن پاسخ بدهيم تا بفهميم كه ماشين لباسشويي ايكس ويژن خوبه يا نه، اين است كه ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن چه امكاناتي دارند؟، پاسخ اين سوال اصلي ترين چيزي است كه مي تواند نظرتان را به

 خريد ماشين لباسشويي ايكس ويژن جلب كند.

 

ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن

ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن

 

در ادامه به اصلي ترين ويژگي هاي ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن مي پردازيم.

استفاده از برنامه هاي شست و شوي متعدد در ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن.

استفاده از قابليت هاي شست شوي با تاخير و شست و شوي سريع.

به كار بردن قفل كودك و نمايشگر.

به كار بردن خشك كن در اين محصولات.

بهينه سازي مصرف انرژي در ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن.

طراحي بسيار زيباي ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن.

آشنايي و بررسي تاريخچه كارخانه توليد كننده ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن

اگر خريد ماشين لباسشويي ايكس ويژن اولين خريد شما از اين برند محبوب ايراني محسوب مي شود به شما توصيه مي كنيم تا قبل از بررسي كيفيت ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن به آشنايي و بررسي تاريخچه كارخانه توليد كننده ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن بپردازيد تا از اعتبار و تكريم مشتري اين برند مطمئن شويد.

اگر بخواهيم اولين جرقه تاسيس برند ايكس ويژن را بررسي كنيم بايد برگرديم به سال 1343 كه كارخانه اي به نام اميري و شركا در تهران تاسيس شد كه موسس آن شخصي به نام محمو اميري بود، اين برند با هدف توليد لوازم تحريريه اعم از فاكس و تلفن پا به بازار گذاست.

پس از گذشت چند دهه در سال 1373 برند ايكس ويژن با توليد مانيتور هاي ال جي در ايران اولين فعاليت خود در حوزه لوازم منزل را استارت زد و فعاليت اصلي اين برند هم از سال 85 شروع شد كه با خط توليدي گسترده بخش زيادي از بازار را به خود اختصاص داد.

موتور ماشين لباسشويي ايكس ويژن ساخت كجاست؟

معمولا در هنگام خريد يخچال و ماشين لباسشويي اولين پرسشي كه مطرح مي شود اين است كه موتور محصول در كدام كشور توليد شده، چرا كه امروزه موتور هايي با امكانات مختلفي در بازار هستند كه به كل كارايي محصول را تغيير مي دهند، پس اگر قصد بررسي اين سوال كه لباسشويي ايكس ويژن خوبه يا نه را داريد اين موضوع را بررسي كنيد كه موتور ماشين لباسشويي ايكس ويژن ساخت كجاست؟

برند ايكس ويژن در برخي از محصولات خود اعم از تلويزيون، يخچال و ماشين لباسشويي همواره اقدام به خريد قطعات از كارخانه هاي بزرگ صنعتي چين مي كند و موتور اينورتر موجود در اين محصولات هم احتمالا در كشور چين توليد شده.

خدمات پس از فروش ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن چطور است؟

در پاسخ به اين پرسش كه خدمات پس از فروش ماشين لباسشويي هاي ايكس ويژن چطور است بايد بگوييم كه برند ايكس ويژن با داشتن بيش از 400 نمايندگي رسمي در سراسر ايران مي تواند تا به صورت 24 ساعته در كل سال از محصولات خود پشتيباني كند، و براي بهره مندي از خدمات پس از فروش ماشين لباسشويي ايكس ويژن كافي است تا با شماره روي ضمانتنامه تماس حاصل فرماييد.

اما اگر به هر دليلي از خدمات پس از فروش برند ايكس ويژن راضي نيستيد يا محصول شما شامل خدمات پس از فروش اين برند نمي شود؛ پس بهترين گزينه براي تعميرات لوازم خانگي ايكس ويژن كدام است؟

تعميرگاه مجاز آي پي امداد با داشتن شعب متعدد در جاي جاي تهران آماده ارائه خدمات تعمير لباسشويي در محل است.

منبع:https://ipemdad.com/%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%B4%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%A8%D9%87%D8%9F/

رنگ پلاستيك چيست و چه مزايايي دارد؟



يكي از رايج‌ترين رنگ‌ها كه از قديم در بين مردم مرسوم بوده رنگ پلاستيك است كه بسيار مهم و كاربردي بوده‌است.

براي خريد رنگ پلاستيك مي توانيد به وب سايت جميل مراجعه فرماييد.

رنگ كردن ديوار با رنگ پلاستيك بسيار آسان است و خشك شدن رنگ پلاستيك روي ديوار زماني نمي‌برد. يكي از معايب رنگ پلاستيك اين است كه قابل شستشو نمي‌باشد به همين دليل اين رنگ را بيشتر براي سقف استفاده مي‌كنند.

مزايا رنگ پلاستيك

رنگ‌آميزي با رنگ پلاستيك بسيار ساده و زود خشك مي‌شود.

رنگ پلاستيك در آب حل مي‌شود و نيازي به حلال‌هاي نفتي نيست.

رنگ پلاستيك نيازي به زيرسازي ندارد و اين سرعت كار را بالا مي‌برد.

رنگ پلاستيك مات است و اين تمام عيب ديوار را مي‌پوشاند.

معايب رنگ پلاستيك

روي وسايل آهني مثل در، پنجره و .. اجرا نمي‌شود

به دليل اينكه آب را به خوبي حل مي‌كند اين رنگ قابل شستشو نيست.

رنگ ساختماني معمولا زود كثيف مي‌شود به همين دليل براي سقف بيشتر استفاده مي‌شود.

حلال رنگ پلاستيك

 حدود 60 سال پيش براي نخستين بار، رنگ پلاستيك بر پايه وينيل استات در كشور توليد شد. اما اكنون رنگ پلاستيك بر پايه آب است به همين دليل حلال رنگ پلاستيك آب است. 

بتونه، چسب و رنگدانه مواد تشكيل دهنده رنگ‌هاي پلاستيكي هستند. اين رنگ بعد از خشك شدن قابل شست و شو است ولي قبل از استفاده در آب حل مي‌شود. چسبي كه در اين محصول به كار مي‌رود، مي‌تواند از انواع متفاوتي باشد.

انواع رنگ پلاستيك

رنگ پلاستيك در دو دسته‌ي رنگ تمام پلاستيك و رنگ نيم پلاستيك توليد مي‌شود. رنگ تمام پلاستيك در برابر آب مقاوم است ولي در مقابل نم و رطوبت مقاومتي ندارد. رنگ نيمه پلاستيك مقاومت كمي در برابر آب و رطوبت دارد.

 

Image for post

 

 

رنگ تمام پلاستيك 

رنگ تمام پلاستيك قابل شست و شو است. دوام بالا و كيفيت خوبي دارد. رنگ تمام پلاستيك جميل علاوه بر كيفيت بالا، قيمت بسيار مناسبي دارد و به همين خاطر زياد خريداري مي‌شود.

نسبت به رنگ نيم پلاستيك مقاومت بهتري دارد. پوشش‌دهي اين محصول فوق العاده است. از رنگ تمام پلاستيك جميل براي رنگ آميزي ديوارها، سقف‌ها، ديوارهاي گچي و غيره مي‌توان استفاده كرد. رنگ تمام پلاستيك در بازار كم پيدا مي‌شود براي خريد رنگ تمام پلاستيك از طريق سايت رنگ جميل اقدام نماييد.

رنگ نيم پلاستيك 

رنگ نيم پلاستيك جميل مقاومت كمي در برابر آب و رطوبت دارد. در اين رنگ مواد مضر براي انسان و محيط زيست به كار نرفته است. رنگ نيم پلاستيك بوي كمي دارد.

رنگ نيم پلاستيك جميل كيفيت بالا و قيمت مناسبي دارد. زمان خشك شدن اين رنگ تقريبا 2 ساعت است و بعد از اجرا دچار ترك خوردگي نمي‌شود. مي‌توان براي رنگ آميزي سقف داخل ساختمان يا سقفي كه قبلا نقاشي شده و رنگ آميزي ديوار‌ها استفاده كرد.

منبع:https://jamilpaint.com/post-detail/45/index.html

مزيت شركت در دانشگاه‌هاي غير حضوري چيست؟

در اين مقاله قصد دارم در مورد شركت در دانشگاه‌هاي غير حضوري اطلاعاتي را به شما بدهم و همچنين موسسه صنعتگران كه شرايط 

فوق ليسانس غير حضوري را فراهم كرده است را به شما معرفي كنم.

 

Image for post

مزاياي دوره هاي مجازي ( آنلاين )

  • مختصر و مفيد

امروزه اكثر مدرسان رشته هاي مختلف براي آموزش مطالب از كلاس هاي آنلاين استفاده مي كنند . مختصر سازي مطلب در ارائه آن بسيار مهم است به همين خاطر مطالبي كه در آموزش هاي مجازي ارائه مي شود مختصر است تا مطالب غير مهم جانشين مطالب ضروري نشوند . براي كساني كه از استفاده ي شبكه هاي اجتماعي لذت مي برند آموزش هاي آنلاين بهترين گزينه است.

  • در دسترس و بروز

آموزش هاي مجازي با در دست داشتن رسانه ها مي توانند به آساني نيازهاي مخاطبان را برطرف كنند . . به همين خاطر شما با داشتن يك گوشي هوشمند به راحتي مي توانيد در هر ساعت از شبانه روز به يادگيري ادامه دهيد.

  • (محدوديت زمان و مكان وحود ندارد )

شما مي توانيد با استفاده از آموزش هاي مجازي در هر زمان و مكاني به آنها دسترسي نامحدود داشته باشيد . دوره هاي آنلاين 60 درصد كمتر از تدريس هاي سنتي وقت مي گيرد و مفيدتر است.

  • هزينه كم و باصرفه

دوره هاي آموزش مجازي (آنلاين) هزينه اي نزديك به يك پنجم هزينه هاي كلاس هاي حضوري دارند به همين خاطر اين دوره هاي راهي براي صرفه جويي و سرمايه گذاري مناسب مي باشند.

  • مناسب براي افراد شاغل و پرمشغله

كلاس هاي آموزشي آنلاين نياز به انگيزه ي بالا براي پيشرفت در دوره هاي مجازي دارد . اين نوع آموزش ها براي افراد شاغل بسيار ايده آل و منحصر به فرد است زيرا اين كلاس ها ضبط مي شوند بنابراين افراد مي توانند در هر زمان كه بخواهند آنها را دانلود كرده و مشاهده كنند .

  • روال آموزشي اصولي

هر دوره فرآيند آموزشي و روال يادگيري دارد. برخي درس‏ها ممكن است پيش نياز ديگري باشند و يا براي يادگيري بهتر و اصولي لازم باشد فراگير در طول دوره آزمون بدهد و ارزيابي شود.

  • بازي كاري و ترغيب فراگيران

در بعضي از پلتفرم هاي آموزشي مانند سيستم آموزش الكترونيكي هم آموز فراگير مي‌تواند قبل از ثبت نام در دوره آن را رسماً شروع كند و امتياز بگيرد و اگر تمايل داشت يادگيري را ادامه بدهد، و پيشرفت و نمره خود را با جزئيات ببيند. همچنين سيستم هم آموز با تحليل روند فراگير او را راهنمايي مي‌كند.

معايب :

امكان پرسش و پاسخ و تعامل حضوري بين استاد و دانشجو وجود ندارد و در آموزش هاي آنلاين دانشجو تمركز دقيق بر روي درس ندارد و مخاطبان بايد فقط به اينگونه آموزش هاي غيرحضوري علاقه داشته باشند و بتوانند طبق آن عمل كنند . كنترل كمتر معلمان روي دانش‌آموزان و از بين رفتن ارﺗﺒﺎط ﭼﻬﺮه ﺑﻪ ﭼﻬﺮه و ﻏﻴﺮ ﻛﻼﻣﻲ . ناآشنايي برخي از معلمان و اساتيد با سيستم آموزش آنلاين . براي كساني كه در كلاس هاي حضوري با تعامل با همكلاسي ها لذت بيشتري مي برند آموزش هاي حضوري مناسب است.

تفاوت بين دوره هاي حضوري و آنلاين :

  1. در دوره هاي حضوري برگزاري كلاس ها با هماهنگي قبلي انجام مي شود اما در مجازي برگزاري كلاس بدون هماهنگي و فردي انجام مي شود .
  2. بصورت حضوري مكان هاي برگزاري عمومي و مشخص هستند اما بصورت آنلاين مخاطبان نيازي به مكان مشخصي ندارند .
  3. در آموزش هاي حضوري مدرسان نياز به تجهيزات فيزيكي دارند اما در آموزش هاي آنلاين اغلب اينطور نيست
  4. دوره هاي حضوري محدوديت زمان و مكان دارد اما دوره هاي مجازي اينطور نيستند .

شما ميتوانيد با مراجعه به وب سايت صنعتگران از خدمات آموزشي آنها مطلع شده و استفاده كنيد.

منبع:https://www.hamamooz.com/blog/

مزايا ومعايب شغل سمساري

 

بازار كار سمساري

رئيس اتحاديه سمساران و امانت‌فروشان تهران در خصوص حوزه فعاليت صنف متبوعش مي‌گويد: فعاليت صنف ما به دو گروه تقسيم‌شده است يكي خريدوفروش لوازم دست‌دوم منزل واداري است و قسمت دوم هم خريدوفروش كالاهاي فرسوده‌اي است كه امكان بازسازي آنها وجود دارد.

وب سايت دپوچي خريدار ضايعات در تهران است كه شما به راحتي و فقط با تماس گرفتن ميتونيد لوازم دست دوم منزلتان را بفروشيد.

 

 

Image for post

 

در كالاهاي خانگي سمساران مي‌توانند به‌صورت امانت حتي لوازم آكبند را نيز بفروشند. البته اين لوازم نو معمولاً وسايل خانه است كه چند سال مانده و مدل آن قديمي شده است. اين وسايل معمولاً مربوط به خانواده‌هايي است كه براي جهيزيه اجناسي را تهيه‌كرده‌اند، چند سال انبارشده و حالا مي‌خواهند آن را تبديل به احسن كنند پس به سمساران مراجعه مي‌كنند و به‌صورت امانت آن را در معرض فروش قرار مي‌دهند.

كادوها يكي از اصلي‌ترين كالاهاي مورد معامله اين صنف مي باشد «متأسفانه در كشور مابعد از عروسي از يك جنس براي عروس و داماد ۱۵ تا كادو مي‌آيد مثل ساعت و ظروف چيني. طبيعتاً اين كالاها مورد مصرف خانواده قرار نمي‌گيرند و براي فروش به ما واگذار مي‌كنند.»

محدوده فعاليت صنفي سمساري

رئيس اتحاديه سمساران و امانت‌فروشان تهران حدود فعاليت اتحاديه را اين‌گونه تشريح مي‌كند: «همه اجناس فقط در صورت دست‌دوم بودن جزو حدود فعاليت صنف ما قرار مي‌گيرد. فقط آن دسته از اجناسي كه اتحاديه مربوط به آنها كار فروش انواع دست‌دوم آن را به‌طور رسمي انجام مي‌دهند، در حوزه فعاليت ما نيست.

تعداد واحد صنفي سمساري:

در سال‌هاي اخير تداخل صنفي ايجادشده است مثلاً برخي از اعضاي اتحاديه ما كه پروانه كسب دارند كارهاي صنوف ديگر را انجام مي‌دهند يا بالعكس. درمجموع حدود ۷۵۰ واحد صنفي داراي پروانه معتبر دائم داريم و حدود ۵۰۰ واحد صنفي هم داراي پرونده براي پروانه‌دار شدن هستند.

مزاياي شغل سمساري چيست؟

سمساري هنر ارزان خريدن و معقول فروختن است ،پس حاشيه سود را شما تعيين ميكنيد

با سرمايه اوليه كم هم ميتوان شروع كرد (بستگي به هدف نهايي شما دارد)

يكي از مزيت‌هاي اين شغل اين است كه فعاليت در اين صنف نيازي به انبار ندارد و يك مغازه 15 تا 30 متري كفايت مي‌كند.

معايب شغل سمساري چيست؟

مكان نقش مهمي درفروش و درآمد شما دارد

شغلي است كه فعاليت بدني زيادي نياز دارد (البته در بعضي موارد و هميشگي نيست)

تقاضا براي اجناس برقي دست‌دوم بسيار پايين است و بازار و حاشيه سود را تحت شعاع قرار مي‌دهد

اكثر مشتريان سمساري‌ها، افراد كم‌درآمد جامعه هستند كه توان خريد كالاهاي نو و گران‌قيمت را ندارند.

رضايت شغلي فعالان سمساري

رضايت شغلي يعني ارزيابي يك نفر از شرايط شغلي خودش ما تو اين بخش براي بررسي ميزان رضايت مندي سمساري مصاحبه هاي زيادي رو بررسي و از چندين سمسار فعال در حوزه سمساري در مورد ميزان رضايتشون پرس و جو كرديم.

نتيجه اين بررسي به اين صورت بوده كه ميزان رضايت مندي سمسارها از شغلشان چيزي حدود 50 در صد مي باشد.

مشاغل رقيب با شغل سمساري

سمساري‌هاي اينترنتي

سمساري‌هاي اينستاگرامي

اپليكيشن هاي شيپور و ديوار

فروشگاه‌هاي لوازم‌خانگي

سمسارهاي دوره‌گرد

آگهي‌هاي روزنامه‌اي

تحصيلات مورد نياز براي راه اندازي شغل سمساري

شغل سمساري از جمله مشاغلي است كه فعالان آن با هر ميزان تحصيلاتي قادر به ورود به آن هستند.

در يك كلام مي تونم اين رو بهتون بگم كه براي تبديل شدن به يه سمساري پولساز و سودآور موارد مهم تري از تحصيلات وجود دارد كه اگر آن ها را رعايت كنيد نداشتن تحصيلات زيادي هم به چشم نخواهد آمد.

البته همنطور كه هميشه گفتم تحصيلات توي هر زمينه اي براي ورود به بازار كسب و كار تاثير گذار خواهد بود چون باعث ايجاد نگرش متفاوت به مسائل خواهد شد و در نهايت باعث اتخاذ تصميمات بهتر براي شماست.

منبع:https://jobsacademy.ir/junk-shop/