برای خرید خانه در ترکیه چند میلیون لازم دارم؟
ثبت شرکت در ترکیه چگونه است؟
آسان ترین روش مهاجرت به ترکیه کدام است؟
مدت زمان اخذ پاسپورت کشور های مختلف
علت نام نهادن دانشگاه مجازي چيست ؟
چرا مردم رو به خريد لوازم منزل از سمساري آورده اند؟
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

علت نام نهادن دانشگاه مجازي چيست ؟

 

شايد اين سؤال براي شما هم مطرح شده باشد كه علت نامگذاري دانشگاه مجازي چيست؟ و اصلاً دانشگاه مجازي چه دانشگاهي است ؟

 

در پاسخ به اين پرسش مهم يعني دانشگاه مجازي چه دانشگاهي است ؟ و چرا اين مركز بايد خدمت شما دوستان اين موضوع مهم را عرض كنيم كه علت اين نامگذاري را مي توان به تدريس و آموزش غيرحضوري و مجازي در اين دانشگاه نسبت داد.

 

براي اخذ فوق ديپلم كامپيوتر از موسسه آموزشي مشاوران برتر اينجا كليك كنيد

در حقيقت، آموزش و يادگيري در اين دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي به وسيله كتب الكترونيكي، سي دي هاي آموزشي و همين طور انواع نشريه هاي الكترونيكي براي دانشجويان انجام مي گيرد.

 

مورد ديگر در رابطه با اين سؤال يعني دانشگاه مجازي چه دانشگاهي است ؟ اين است كه رابطه و تعامل بين اساتيد و دانشجويان در اين نحوه آموزش به وسيله كامپيوتر و اينترنت انجام مي گيرد و امكان ارتباط حضوري در اين شيوه وجود ندارد.

 

دقت داشته باشيد كه در صورت نياز به برگزاري كلاس هاي حضوري در اين شيوه آموزشي اين امر تنها به منظور رفع اشكالات درسي دانشجويان و در تعداد جلسات كم برگزار مي شود.

 

شرايط و ضوابط ادامه تحصيل در دانشگاه مجازي چيست؟

بايد عرض كنيم كه ادامه تحصيل در دانشگاه هاي مجازي از جمله دانشگاه آزاد اسلامي كه هر ساله اقدام به جذب دانشجوياني در دوره هاي الكترونيكي مي كند تحت شرايطي براي افراد مقدور است.

 

شرايطي كه در صورت عدم توجه و رعايت آن ها امكان گذراندن تحصيلات دانشگاهي براي هيچ فردي وجود ندارد. در نتيجه، به هيچ وجه نبايد آن ها را ناديده گرفت.

 

آيا مي دانيد شرايط و ضوابط ادامه تحصيل در دانشگاه مجازي چيست؟ اگر به دنبال اطلاع از پاسخي مناسب براي اين پرسش يعني شرايط و قوانين گذراندن تحصيلات دانشگاهي در دانشگاه مجازي چيست؟ هستيد مطالعه ادامه اين نوشته را به شما پيشنهاد مي كنيم.

 

. اولين و شايد هم مهم ترين شرايط لازم اين است كه با توجه به نياز دانشجو به نحوه كار با لپ و كامپيوتر و همين طور شبكه اينترنت هر فرد الزاماً بايد مشكلي در استفاده از اين وسايل نداشته باشد و بتواند به راحتي براي دريافت آموزش هاي لازم از آن ها استفاده كند.

 

. دومين مورد اين كه در دانشگاه هاي مجازي امكان برگزاري كلاس هاي درسي به صورت دوازده الي شانزده جلسه براي دانشجويان وجود دارد.

 

البته اين موضوع بستگي زيادي به درس هاي انتخابي فرد دانشجو و همين طور رشته تحصيلي وي در دانشگاه دارد.

 

. شرط مهم ديگر داشتن اينترنت خانگي با سرعت بالاست. زيرا در غير اينصورت امكان قطع صدا يا تصوير وجود دارد و فرد نمي تواند آموزش هاي استاد را به موقع و با كيفيت بالا دريافت كند.

 

در اينصورت، دانشجو نمي تواند آن طور كه بايد آموزش ها را دريافت و از كلاس هاي درس استفاده كند.

 

. به اين موضوع بسيار مهم توجه داشته باشيد كه افراد امكان تحصيل در دوره دكتري را به صورت مجازي و آنلاين ندارند و اين دوره آموزشي تنها مختص دانشجويان دو مقطع تحصيلي كارشناسي ارشد و همين طور كارشناسي است.

 

. از آن جايي كه كلاس هاي دوره هاي مجازي به صورت آنلاين براي دانشجويان پذيرفته شده در اين دوره تحصيلي برگزار مي شود هر فرد بايد در زمان مشخص شده توسط دانشگاه آنلاين بوده و در سر كلاس درس به صورت اينترنتي حضور داشته باشد.

 

. مورد ديگر اين كه، حضور و غياب دانشجويان در سر كلاس هاي درسي در دوره مجازي از جمله دوره الكترونيكي آزاد به صورت اينترنتي و توسط استاد انجام مي گيرد.

 

. مبلغ شهريه اي كه هر فرد دانشجو جهت ادامه تحصيل در دوره هاي مجازي و الكترونيكي از جمله دوره مجازي دانشگاه آزاد بايد پرداخت كند توسط سازمان مربوطه و جذب كننده دانشجو در اين دوره تعيين مي شود.

 

. دقت داشته باشيد كه با توجه به الكترونيكي و آنلاين بودن كلاس هاي درس در دانشگاه هاي مجازي برخورداري از آمادگي كافي جهت حضور در كلاس هاي درس و همين طور علاقه به شركت در دوره هاي آنلاين از الزامات است.

 

در غيراينصورت، ممكن است دانشجو با مشكلاتي مواجه شود و به اصطلاح از درس خواندن زده گردد.

 

منبع:

 

https://irantahsil.org/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.