برای خرید خانه در ترکیه چند میلیون لازم دارم؟
ثبت شرکت در ترکیه چگونه است؟
آسان ترین روش مهاجرت به ترکیه کدام است؟
مدت زمان اخذ پاسپورت کشور های مختلف
علت نام نهادن دانشگاه مجازي چيست ؟
چرا مردم رو به خريد لوازم منزل از سمساري آورده اند؟
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

ترفند نظم دادن به خانه هاي شلوغ !!

داشتن خانه اي مرتب و تميز و زندگي در آن بسيار لذت بخش است . براي اينكه به خانه تان نظم و ترتيب ببخشيد راه هاي زيادي وجود دارد كه چند نمونه از اين راه ها را مي توانيد در اين بخش بخوانيد.

براي نظافت منزل در تهران به شركت مهرگان مراجعه كنيد.

 

 

 

عاداتي كه موجب بي نظمي ميشوند پس براي نظم خانه تركشان كنيد

قبل از شروع كار به اندازه كافي فكر كنيد

اگر هميشه دوست داريد خانه منظم و تميزي داشته باشيد ، قبل از مرتب كردن كمد يا قفسه فكر كنيد كه اين فضا براي استفاده چه كسي است و چگونه مي توانيم فكري براي حفظ نظم و ترتيب آن بكنيم. سپس با حوصله و بدون عجله وسايل مورد نياز فردي كه مي خواهد از آن كمد يا قفسه استفاده نمايد را درون آن بگذاريد.

نظم خانه

فقط وسايلي را بخريد كه به آن نياز داريد

قبل از خريد وسايلتان فكر كنيد كه آيا حتما به اين وسيله احتياج داريد يا خير ، بسياري از افراد كه اهل خريد كردن هستند بدون فكر كردن وسايل زيادي را مي خرند كه به آن نياز ندارند و پس از خريد متوجه مي شوند كه فضاي كافي براي نگهداري از آن وسيله را ندارند . بنابراين كمد آنها هر بار شلوغ تر و بي نظم تر مي شود . براي جلوگيري از بي نظمي و شلوغي كمدتان قبل ازخريد فكر كنيد و فقط وسايلي را بخريد كه به آن نياز داريد.

وسايل به درد نخور را دور بياندازيد

اگر همه وسايلتان را هميشه نگهداري كنيد و وسايل خود را دور نياندازيد ، رفته رفته خانه شما بي نظم مي شود و جايي براي ديگر وسايل باقي نمي ماند پس وسايلي را كه احتياج نداريد را دور بياندازيد و يا وسايل نو و غير قابل استفاده را به دوست يا آشنا يا موسسات خيريه بدهيد.

برخي نظم دهنده ها موجب بي نظمي مي شوند

بسياري از ما محصولاتي مانند جاي جوراب، قفسه، سطل و... را خريداري مي كنيم كه براي ايجاد نظم و انضباط به كار مي روند تا به اتاق خود نظم و ترتيب بدهيم اما در بسياري از موارد همين محصولات باعث به هم ريختگي و بي نظمي اتاق مي شوند.

هر چيزي را سر جاي خود قرار دهيد

اگر هميشه هر چيزي را كه استفاده مي كنيد را سر جاي خود قرار دهيد و هر روز طبق برنامه ريزي عمل كنيد و بخشي از خانه را تميز كنيد خانه شما بي نظم و شلوغ نخواهد شد .

براي هر وسيله اي جايي در نظر بگيريد

اگر براي هر وسيله خود جايي را در نظر نگيريد و ندانيد آن را كجا نگه داريد و يا به چه كسي دهيد ، با اين كار خانه خود را بي نظم مي كنيد پس هرچه زودتر در مورد اشيايي كه اضافه به نظر مي رسند تصميم بگيريد.

عادت نگه داري از وسايل را ترك كنيد

بسياري از ما تحمل دور ريختن چيزهايي كه زماني از آنها استفاده مي كرده ايد را نداريم و يا مي پنداريم برخي از اين وسايل زماني به دردمان خواهند خورد بنابراين همه وسايلمان را جمع مي كنيم و خانه را بي نظم و شلخته مي كنيم . اگر مي خواهيد اتاق ها و كمدهايتان مرتب و تميز باشند اين عادات را ترك كنيد و همه وسايل را نگه نداريد.

برنامه ريزي كنيد

اگر مي خواهيد هميشه خانه شما مرتب و تميز باشد و سريع بعد از تميز كردن به هم نريزد ، بايد برنامه اي بنويسيد كه به غير از خودتان ساير كساني كه در آن خانه زندگي مي كنند نيز از برنامه هاي شما پيروي كنند و اعضاي خانواده بايد از هر تصميمي كه مي گيريد مطلع شوند تا نتيجه زحمات شما به هدر نرود.

كارها را بين خود و اعضاي خانواده تقسيم كنيد.

اگر تنها وظايف خانه بر دوش يك نفر باشد بالاخره آن فرد خسته مي شود و نمي تواند از پس همه كارها برآيد بنابراين اگر خانه اي مرتب مي خواهيد با اعضاي خانواده صحبت كنيد و وظايف را بين آنها تقسيم كنيد.

روش مرتب كردن قسمت هاي مختلف خانه :

نظم بخشيدن به قسمت ورودي خانه :

اگر قسمت ورودي يا راهروي ورودي شما بي نظم است ، تمام لباس هاي بدون استفاده و قبوض آب و قرق و روزنامه و هر وسايل اضافه اي را برداريد و به محل ديگري منتقل كنيد.

براي نظم بخشيدن به آشپزخانه :

قبلا هم در مطالب خانه داري نمناك ترفندهايي مفيد براي اين بخش مهم از خانه برايتان گفتيم كه در ادامه ي همان موارد بهتر است بدانيد :

ابتدا سراغ يخچال برويد و تاريخ قوطي ها و شربت ها را نگاه كنيد، هر چيزي كه تاريخ انقضايش رد شده بود را دور بياندازيد.

براي تميز كردن كابينت هاي نگهداري مواد غذايي ، بطري ها و ظرف هاي نگهداري مواد غذايي مثل حبوبات يا ادويجات و شكر و چاي را براساس رنگ درب ظرف ها مرتب كنيد. ظروف داخل كابينت را نيز مرتب بچينيد .

به سراغ گاز برويد و لوازمي كه براي پخت و پز در اطراف گاز وجود دارند و هر چيزي كه به صورت روزانه از آن استفاده نمي كنيد را از آنجا برداريد.

از قفسه هاي جداكننده براي مرتب چيدن سيني، تخته آشپزخانه و حتي تابه ها استفاده كنيد.

اگر كيسه هاي پلاستيكي را در زير سينك ظرفشويي يا داخل فر نگه داري مي كنيد ، از سبدهاي حصيري يا ساك كاغذي براي يكجا كردن آنها استفاده كنيد.

چاقوهاي بزرگ را داخل جا چاقويي هاي روميزي يا ديواري قرار دهيد.

براي نگهداري لوازم آشپزخانه از ديواره كابينت ها كمك بگيريد.

ادامه مطلب:

 

https://namnak.com/%D9%86%D8%B8%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87.p52613

 

 

ترفند‌هايي ساده و سريع براي نظافت حياط و بالاپشت بوم

كمتر كسي به نظافت حياط و بالاپشت بوم خانه اهميت مي‌دهد، همين مسئله موجب مي‌شود به مرور زمان حياط و بالاپشت بوم كثيف شده و گرد و غبار را به خود بگيرد.

حياط و بالاپشت بوم، از گذشته تا امروز همواره مكان‌هايي مناسب، براي جمع شدن اعضاي خانواده در كنار يكديگر بودند. اعضاي خانواده در اين مكان‌ها با يكديگر صحبت كرده و حتي غذا مي‌خورند. اما متاسفانه وقت كمي براي نظافت اين نقاط از خانه مي‌گذارند، در صورتيكه اين بخش‌ها، حتي بيشتر از ساير بخش داخلي خانه به نظافت و تميزكاري نياز دارند. در اين مقاله به شما ترفند‌هايي ساده و سريع براي نظافت حياط و بالاپشت بوم خواهيم گفت.

براي نظافت منزل خود ميتوانيد از شركت نظاتي مهرگان كمك بگيريد. اطلاعات بيشتر

تميز كردن حياط هاي خانگي

امروزه با گسترش آپارتمان نشيني، كمتر مي‌توان حياط‌هاي خانگي زيبا را جايي ديد. اما هنوز هم هستند خانه‌هايي كه، حياط‌هايي زيبا و رنگي دارند، اگر شما هم يكي از صاحبان آن خانه‌ها هستيد و به دنبال روشي براي تميز كردن حياط هاي خانگي مي‌گرديد، ادامه اين مقاله را از دست ندهيد.

تميز كردن حياط هاي خانگي، فرايند سختي ندارد، در اولين قدم اگر در خانه خود درختي داريد، بايد برگ‌هاي زرد و خشك ريخته شده روي سطح زمين را جمع كنيد. اين اولين كاري است كه براي تميز كردن حياط هاي خانگي بايد انجام دهيد. دومين قدم استفاده از يك جارو و خاك اندازاست، وسايلي كه به راحتي در هر مغازه‌اي يافت مي‌شوند. سطح و موزائيك روي حياط را با دقت به وسيله جارو و خاك انداز تميز كنيد. گرفتن گرد و خاك اولين مرحله براي شروع يك تميزكاري اساسي است. اگر در خانه گل و گلداني داريد، آن‌ها را با ملايمت جابه‌جا كرده و نقطه‌اي كه گل‌ها روي آن قرار داشتند را با دقت تميز كنيد. مي‌توانيد در اين فرايند از آب هم استفاده كنيد، اما از مصرف بي رويه آن خودداري كنيد. درون يك آبپاش مقداري آب ريخته و آن را روي سطح زمين بريزيد و به اصطلاح آب و جارو بزنيد.

تميز كردن حوض حياط

در قديم حوض‌ها در هر خانه‌اي يافت مي‌شدند، اما امروزه به يك المان ناياب تبديل شده‌اند. اگر هنوز هم در خانه شما حوضي وجود دارد و يا به تازگي به خانه‌اي نقل مكان كرده‌ايد كه در آن حوضي هست، بايد روش‌هاي تميز كردن حوض حياط خانه را بدانيد.

اولين قدم براي تميز كردن حوض حياط، خالي كردن آب آن است. اين عمل را از طريق آب راه حوض انجام دهيد. آن را برداشته و بگذاريد، آب حوض از طريق آن خارج شود. بعد از خالي شدن آب حوض يك برس برداشته و سپس، ماده شوينده مناسب را بر حسب سلقه خود انتخاب كنيد. از اسكاچ و سيم براي تميز كردن حوض استفاده نكنيد، زيرا آن‌ها ساينده بوده و رنگ حوض را مي‌برند.

تميز كردن آلاچيق حياط

اگر حياط شما آنقدر بزرگ هست كه در درون آن يك آلاچيق گذاشته‌ايد، بايد وقتي را هم براي نظافت آن بگذاريد. باد و باران مي‌تواند، آلاچيق زيباي خانه شما را خراب كند، بنابراين بهتر است هر هفته و يا هر دو هفته، زماني را براي نظافت آلاچيق اختصاص دهيد. با استفاده از يك جارو به خوبي سطح آن را از هرگونه گرد و غبار پاك كنيد. اگر دستگاه شستشوي آب با فشار بالا را در خانه داريد، مي‌توانيد در اين شرايط از آن استفاده كرده و به تميز كردن سقف آلاچيق بپردازيد. نرده‌هاي آلاچيق را به خوبي را با دستمال تميز و ضدعفوني كنيد. جالب است بدانيد كه نظافت بالكن و تراس نيز فرايندي شبيه به تميز كردن حياط و بالا پشت بوم دارد، براي خواندن اين فرايند به مراجعه كنيد.

تميز كردن چراغ هاي حياط

خيلي‌ها براي زيبا‌تر كردن حياط ترجيح مي‌دهند از نورپردازي و چراغ‌هاي مختلف استفاده كنند. چراغ‌هاي داخل حياط نيز بعد از گذشت مدتي، كثيف شده و رد لكه‌هاي باران و برف را به خود مي‌گيرند. براي تميز كردن چراغ هاي حياط، بهتر است ابتدا آن‌ها را خاموش كرده و بگذاريد از دماي حباب آن‌ها كاسته شود. سپس با استفاده از يك دستمال و كمي ماده شوينده روي اين حباب‌ها را با دقت تميز كنيد.

تميز كردن چراغ هاي حياط

تميز كردن چراغ هاي حياط را در اولويت بگذاريد، با دستمال مرطوب حباب آن را با دقت تميز كنيد

نظافت بالاپشت بوم، آن را فراموش نكنيد

بيشتر اوقات، افراد نظافت كردن بالاپشت بوم را فراموش مي‌كنند و يا ترجيح مي‌دهند اينكار را در پايان سال و با خانه تكاني انجام دهند. در حاليكه اين امر از اهميت زيادي برخوردار است و بايد در اولويت باشد. اگر در آپارتمان زندگي مي‌كنيد، به غير از شما ساكنين ديگري نيز، از اين قسمت از آپارتمان استفاده مي‌كنند. به همين دليل ممكن است، زباله و اقلام ريز و درشت زيادي را در بالاپشت بوم مشاهده كنيد.

بهتر است هر هفته به اين قسمت از خانه سر بزنيد و نظافت آن را به صورت ماهانه و يا هر سه ماه يكبار انجام دهيد. كثيف شدن بالاپشت بوم بسيار راحت است، باران، برف و يا حتي يك باد قوي كافيست تا، تمامي زباله‌ها و گرد و غبار‌ها روي پشت بام شما بريزد. به ياد داشته باشيد كولر نيز، در اين قسمت از خانه قرار دارد و شما بايد، براي ارزيابي عملكرد كولر حداقل هفته‌اي يكبار به بالاپشت بام سر بزنيد. تا از سالم و درست كار كردن كولر اطمينان حاصل كنيد.

منبع:

 

https://a4baz.com/blog/cleaning-yard-roof.html

مقايسه تلويزيون هاي سوني با ال جي

وقتي در جستجوي بهترين تلويزيون براي خود هستيد انتخاب‌هاي زيادي داريد كه احتملا تلويزيون‌هاي سوني و ال جي نيز جزو گزينه‌هاي انتخابي شما هستند. اين برندها هر دو هم تلويزيون هاي LED و هم مدل‌هاي OLED خوبي دارند. اما خب در كيفيت و ويژگي‌ها و امكانات با هم تفاوت دارند و هر كدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. ما در اين مطلب از زوميلو به مقايسه تلويزيون سوني با ال جي مي پردازيم و ان ها را از هر لحاظي با هم مقايسه مي كنيم كه قطعا مي‌تواند در انتخاب مدل مناسب شما را راهنمايي كند پس با ما همراه باشيد.

براي يافتن بهترين فروشگاه سوني كافي است فروشگاه سوني شهراد را در گوگل سرچ كنيد

تلويزيون هاي LED وتلويزيون older از پرطرفدارترين تلويزيون‌ها در حال حاضر هستند. تلويزيون‌هاي LED بهترين كيفيت تصوير را ارائه داده و به كاربر امكان مي‌دهند كه تجربه سينما، اما با يك صفحه نمايش كوچك تر را داشته باشند. تلويزيون‌هاي LED باريك بوده و مي‌توانند با هر مكاني تطابق پيدا كنند. اين بزرگترين مزيت در هنگام خريد است و شما مي‌توانيد تلويزيون ال اي دي را به راحتي بر روي ديوار نصب كنيد و يا ان را به صورت امن و بي خطر بر روي پايه همراه تلويزيون نصب كنيد.
در واقع بهترين تلويزيون‌ ال جي، تلويزيون‌هاي oled هستند كه نقش تاثيرگذاري در بازار دارند. برندهاي ديگر هم براي توليد تلويزيون هاي oled، از پنل اولد ال جي استفاده مي‌كنند.
تلويزيون هاي سوني يك انتخاب بسيار ايمن هستند كه كيفيت تصوير فوق العاده اي دارند. سوني مدل هاي منتاژ لهستان هم دارد. همچنين كيفيت ساخت ان ها بالاتر از حد متوسط است. مدل هاي بالارده ان قيمتشان بالا است اما مدل هاي ميان رده مثل سري 8 ان جزو بهترين ها از هر لحاظي هستند.
نتيجه گيري مقايسه تلويزيون سوني با ال جي

  • اگر علاقه زيادي به اينترنت و استفاده از امكانات تلويزيون هوشمند خود داريد مناسب ترين گزينه براي شما اول ال جي و بعد سوني خواهد بود. تلويزيون هاي ال جي معمولا دستيار گوگل و آمازون الكسا را نيز پشتيباني مي كنند.
  • اگر قصد خريد تلويزيون با تكنولوژِي oled را داريد بهترين گزينه اول ال جي و سپس سوني است.
  • اگر تنها كيفيت تصوير و دوام طول عمر تلويزيون براي شما اهميت دارد بهترين انتخاب ميان رده هاي سوني است.
  • تلويزيون هاي ال جي داراي كنترل جادويي هستند و كارايي هاي زيادي دارد اما در حال حاضر تلويزيون هاي سوني موجود در بازار فاقد كنترل جادويي هستند. البته كنترل صوتي به كار برده شده در كنترل جادويي بيشتر يك سرگرمي است و زياد روي ان حساب نكنيد.
  • توجه داشته باشيد كه مقايسه بايد بين يك رده از تلويزيون ها انجام شود يعني اينكه شما نمي توانيد سري 9 سوني رو با سري 7 ال جي مقايسه كنيد و نتيجه بگيريد كه سوني بهتر است.
  • تلويزيون هاي هوشمند كارايي هاي بيشتري دارند و سرگرمي هاي بيشتري را براي شما فراهم مي كنند و اسمارت بودن در اينده اي نزديك به يك استاندارد در تلويزيون ها تبديل مي شود. پس هوشمند بودن را جزو اولويت ها براي خريد قرار دهيد.
  • سايز تلويزيون را متناسب با فضايي كه در اختيار داريد و با توجه به فاصله تان تا صفحه نمايش تلويزيون انتخاب كنيد تا بهترين كيفيت تصوير را دريافت كنيد.

منبع:

www.zoomilo.com

نحوه خريد و فروش لوازم دست دوم وآشنايي با سمساري

بسياري از اوقات، هنگامي كه نگاهي به زندگي خود ميندازيم. متوجه اين موضوع ميشويم كه زندگيمان پر از لوازمي شده است كه ديگر به آنها نياز نداريم يا برايمان تكراري شده اند و يا در برخي از مواقع هم ممكن است، قصد سفر يا مهاجرت را داشته باشيم و به تبع اين دلايل و يا دليل هاي ديگر، قصد فروش وسايل زندگي خود را ميكنيم.

در اين جا مي خواهم يك سمساري در تهران را به شما معرفي كنم كه مي توانيد با خيال راحت اجناس خود را بفروشيد، فقط كافي است وب سايت دپوچي را گوگل سرچ كنيد.
از طرفي ديگر ممكن است براي خانه يا محل كار خود به دنبال صندلي، مبلمان و وسايل گوناگوني باشيم و ترجيح بدهيم كه براي اين كار هزينه كمتري را پرداخت كنيم. به هر ترتيب راه حل تمامي اين موضوعات مراجعه به سمساري است. اين روزها سمساري هاي زيادي خدمات خريد و فروش لوازم دست دوم را در سراسر ايران انجام ميدهند و در شهر تهران نيز سمساري هاي زيادي در مناطق مختلف داراي شعبه هستند.

به چه دليل براي خريد وفروش لوازم دست دوم بايد به سمساري مراجعه كنيم؟

ازآنجايي كه لوازم خانگي از ابعاد بزرگي برخوردارهستند و جابجايي آنها كاري دشوار و سخت است. بايد حتما براي جابجايي آنها از كارگراني استفاده شود كه ورزيده باشند و همچنين داراي تجربه كافي باشند تا به وسايل خانه آسيب نزنند.از طرفي فروش لوازم خانگي دست دوم كار خيلي ساده اي نيست و ممكن است شما نتوانيد براي آنها مشتري پيداكنيد.

 

سمساري هاي مختلف،اين معضلات را براي مراجعين خود حل كرده اند و خريد لوازم دست دوم را انجام ميدهند و از طرفي ديگر اگر شما خريدار لوازم دست دوم  باشيد و بخواهيد وسايل خانه يا محل كار از جمله مبلمان،فرش و ... را به قيمتي پايين و مناسب تهييه كنيد. ميتوانيد به يكي از سمساري ها مراجعه كنيد و لوازم مد نظر خود را باقيمتي بسيار مناسب ترازبازار تهييه كنيد.

مراحل خريد و فروش كالا در سمساري

در اكثر سمساري ها براي فروش لوازم دست دوم خود، كافيست تا باآنها تماس بگيريد. بعد از اين مرحله، كارشناسان سمساري به منزل يا محل كار شما مراجعه ميكنند و كار قيمت گذاري لوازم شما را انجام ميدهند. پس از اين مرحله در صورتي كه شما از قيمت اعلامي راضي باشيد. سمسارها پول را به شما پرداخت ميكنند و كالا را به سمساري انتقال ميدهند.

تا گذشته اي نه چندان دور، شما براي خريد لوازم دست دوم ناچار بوديد تا به سمساري هاي مختلفي مراجعه كنيد تا بتوانيد كالاي مورد نظر خود را تهيه كنيد. اما با پيشرفت تكنولوژي و با توجه به اين موضوع كه خريدهاي اينترنتي بسيار افزايش پيدا كرده است. سمساري ها براي آسودگي و راحت تر شدن كار مشتريان خود اقدام به راه اندازي  سمساري كرده اند. شما با مراجعه به وب سايت هاي خريد و فروش آنلاين لوازم دست دوم، ميتوانيد با خيالي آسوده اقدام به خريد كنيد.

 

براي خريد و فروش چه لوازمي نياز به سمساري  داريم؟

سمساري خريدار كليه لوازم خانگي و اداري دست دوم شما است و همچنين اين مجموعه كار فروش تمامي اين لوازم را انجام ميدهد. اگر ميخواهيد مبلمان، لوازم برقي از جمله تلويزيون و يخچال خود را به فروش برسانيد. كافي است تنها يك تماس باما بگيريد. كارشناسان متخصص ما در كمترين زمان ممكن براي قيمت گذاري لوازم به شما مراجعه ميكنند و همه كارهاي مورد نياز را انجام ميدهند.

منبع:https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-96/3802612-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D9%88%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C

معرفي و مروري بر انواع رنگ ساختمان!

اين روزها طرح‌هاي جديد رنگ‌آميزي ساختمان خيلي متنوع شده، درواقع ديگه ما تنها بارنگ‌هاي ساده روبه‌رو نيستيم بلكه انواع رنگ‌هاي طرح دار هم به‌عنوان گزينه‌هاي جديد پيش روي ماست. به همين خاطر مي‌خوام شما را با انواع رنگ‌هاي ساختماني جديد آشنا ‌كنم تا بتونيد از ميان نمونه‌هاي مختلف، بهترين و زيباترين رنگ را با توجه به نياز خودتون انتخاب كنيد. در بازار رنگ‌هاي ساختماني، مي‌تونيد چند نوع رنگ، پلاستيك، روغني، اكريليك، رنگ نانو، مولتي كالر و حتي بلكا رو پيدا كنيد. ولي چقدر درباره مزايا و معايب هركدام از اين رنگ‌ها اطلاع داريد؟

براي خريد انواع رنگ ساختماني كليك كنيد.

۱. رنگ پلاستيك

اين رنگ از قديمي‎ترين رنگ‌هاي ساختماني است. رنگ‌آميزي با اين رنگ، ساده است و خودتون هم مي‎تونين اين كار رو انجام بدين. فقط اگه تصميم به انجام اين كار گرفتيد، حواستون باشه كه رنگ رو خيلي غليظ و يا رقيق نسازيد. چون اگه رنگ شما رقيق بشه بايد چند بار بزنين (پوشش دهي ضعيف)، اگر هم غليظ بشه روي سطح پخش نمي‌شه و حسابي مشكل پيدا مي‌كنيد. از اونجايي كه رنگ پلاستيك زود كثيف مي‌شه براي سقف، داخل كمدها و انباري‎ها مناسبه؛ چون اين‌جور محيط‌ها خيلي كمتر كثيف و يا لكه مي‌شن.

مزيت‌هاي استفاده از رنگ پلاستيك

  • اين نوع رنگ بو نداره و خيلي زود خشك مي‌شه.
  • قيمت رنگ پلاستيك مناسب است.
  • رنگ پلاستيك، يك رنگ پايه آب است و براي حل كردن نيازي به حلال‎هاي نفتي نداره.
  • به دليل مات بودن ايرادهاي كارتان رو خوب مي‎پوشونه.
  • اجراي اون راحت و كم دردسر است و سرعت بالايي هم داره.
  • نيازي به چند دست رنگ زدن نيست، چون پوشش دهي رنگ‌هاي پلاستيك قابل قبوله.

معايب رنگ پلاستيك

  • عيب اصلي رنگ پلاستيك اينه كه زود چرك مي‌شه و قابل شستشو هم نيست.
  • ماندگاري اين رنگ پايين است و مقاومت كمي نسبت به نور خورشيد داره.
  • اين رنگ بر روي سطوح آهني و چوبي خيلي خوب نمي‌شينه.

 ۲. رنگ‌روغن

رنگ‌هاي روغني به سه دسته مات، براق و نيمه مات تقسيم مي‌شن كه هركدوم كاربردهاي خاص خودشون رو دارن.

رنگ‌هاي روغني براق رو استفاده مي‌كنن چون:

  • مقاومت، ماندگاري و پوشش دهي خوبي دارن و براي همين انتخاب مناسبي براي تمام سطوح ازجمله در و پنجره‌ها هستند. ولي بايد بدونيد كه حتي باوجود پوشش دهي خوبش، به درد مخفي كردن موج و ايرادات گچ كاري نميخوره.
  • اين رنگ قابل شستشوست.
  • به خاطر براق بودن نور را منعكس مي‌كنه و باعث روشنايي بيشتر فضا مي‌شه! ما از رنگ‌هاي مات استفاده مي‌كنيم چون نور را بازتاب نمي‌ده، اما خيلي راحت و عالي روي ديوار مي‌شينه.

از رنگ‌هاي روغني نيمه مات و مات استفاده ميكنن چون:

  • به علت مات بودن نور را منعكس نمي‌كنه و ايرادات گچ كاري را بهتر از قبلي مي‌پوشونه. دسته رنگ‌هاي نيمه براق خيلي ملايم و زيبا هستند. خيلي راحت تميز مي‌شن و مي‌تونن يك انتخاب عالي براي فضاهاي مختلف ازجمله آشپزخانه يا حال خصوصي باشن.

اما بايد بدونيد نسبت به رنگ‌روغني براق، پوشش دهي كمتر و بوي بيشتري داره؛ و اينكه مثل رنگ‌هاي براق صد در صد قابل‌شست‌وشو نيست و به‌راحتي نمي‌شه لكه‌ها رو گرفت.

رنگ‌روغني قابل شستشو است؛ اما به دليل اينكه بويي داره كه چندان به مذاق خيلي‌ها خوش نمياد، تقريباً براي ديوارهاي داخلي استفاده نميشه. امروزه كاربرد رنگ‌روغني بيشتر براي سطوح فلزي، چوبي و نيز خارج ساختمانه.

مزاياي رنگ‌روغني

  • رنگ‌روغني واقعاً قابل شستشو است. راحت تميز ميشه و آب ضرري به اون نمي‌رسونه.
  • پوشش دهي اون بالاست.
  • اين رنگ براي رنگ‌آميزي چوب و فلز مناسبه.

معايب رنگ‌روغني

  • رنگ‌روغني مضره؛ چراكه پايه اين رنگ، يك حلال نفتي به نام تينره.
  • اجراي رنگ‌روغني چندمرحله‌اي (بايد چند دست بزنيد تا كاملاً يك ديوار رو بپوشونه) و زمان‌بره كه هيچ‌كدام از سه رنگ ديگه اين خصوصيت رو ندارن.
  •  

۳. رنگ‌هاي نانو

رنگ نانو به‌صورت مايع در دسترسه و با هر وسيله‌اي از قلم‌مو گرفته تا غلطك قابل‌اجراست. معمولاً بدون حلال استفاده مي‌شه اما گاهي از آب هم استفاده مي‌كنن.

مزيت‌هاي استفاده از رنگ‌هاي نانو

  • در هر شرايط جوي‌اي از خودش مقاومت نشون مي‌ده، يعني به سرماي شديد و گرماي زياد حساس نيست، بنابراين گزينه‌ي خوبي براي نماي بيروني ساختمان شماست.
  •  روي هر سطحي قابل‌اجراست، مهم نيست سيمان باشه چوب باشه و يا هر چيز ديگه‌اي!
  • رنگ نانو قابليت مقاومت به قارچ و باكتري‌ها رو داره و خيلي خوب با آب و صابون شست‌وشو مي‌شه.
  • اين نوع رنگ خيلي خاصه چون مي‌شه به‌صورت بي‌رنگ (شفاف) متناسب با جنس سطحي كه داريد از اون استفاده كنيد. همچنين مي‌تونيد به رنگ‌هاي متنوعي تبديلش كنيد، اگر رنگ‌دانه‌هاي حلال در آب رو بهش اضافه كنيد.
  • جالبه بدونيد ضد اشعه UV خورشيده و همين مسئله اين نوع رنگ رو در دسته رنگ‌هايي با مقاومت بالا قرار داده. رنگ نانويي به‌مرور عوض يا كدر نمي‌شه.

معايب رنگ نانو

  • خيلي مقرون‌به‌صرفه نيست.

 

۴. رنگ‌هاي اكريليك

اين نوع رنگ در دسته رنگ‌هاي ساختماني جديد قرار داره و مشتريان خاص خودش رو داره. از رنگ پلاستيك در بحث قابل‌شست‌وشو بودن خيلي بهتره. نسبت به روغني هم اينه كه پايه رنگ اكريليك آب است پس اون بوي آزاردهنده رنگ‌هاي روغني رو نداره و دوستدار محيط زيسته. به همين دلايل هم هست كه هرروز طرفداران اين رنگ بيشتر مي‌شن.

چه چيزي باعث ميشه از رنگ اكريليك در اتاق استفاده كنيم؟

  • رنگ اكريليك سريع خشك ميشه
  • ميشه راحت ديواره‌ها رو شست‌وشو داد
  • قيمت رنگ اكريليك به نسبت مزايايش واقعاً مناسبه.
  • بوي اين نوع رنگ خيلي كمه و پوشش دهي خوبي داره.
  • روي چوب يا فلز فرقي نمي‌كنه، روي هر سطحي خوب مي‌گيره.
  • نسبت به نور خورشيد هم حساسيتي نداره
  • يكي از مزاياي رنگ اكريليك هم اينه كه اين رنگ، طرح‎دار برجسته است. به بيان بهتر، بافت اين رنگ برجسته است و باسليقه خيلي‌ها جور در مياد.

معايب رنگ اكريليك

  • به‌اندازه روغني براق نيست و در قدرت شست‌وشو هم پاي رنگ‌هاي روغني نيست.
  • رنگ اكريليك رو بايد حتماً با غلطك زد. چون اگه با قلم‌مو كار كنيد رد قلم‌مو واضح روي سطح ديوار مي‌مونه.

۵. رنگ‌هاي مولتي كالر

رنگ مولتي كالر تركيبي از چندرنگ مختلف با طرح‌هاي متفاوت است كه ظاهرشون برجسته است و كاربرد تزئيني دارن. با اين رنگ ميشه راحت كار كرد چون به هيچ حلال يا تركيب نفتي‌اي براي استفاده نياز نداره درنتيجه ميشه تو فضاهاي بسته از اون استفاده كرد. از طرفي اين نوع رنگ به نسبت بقيه رنگ‌ها بيشتر دوستدار محيط زيسته و چون خاصيت چسبندگي خوبي داره روي هر سطحي قابل‌اجراست. رنگ‌هاي ساختماني مولتي كالر تنوع رنگ و بافت خيلي زيادي دارند كه بسته به سليقه و سبك دكوراسيون محيط شما ميشه انواع مختلفي از اين نوع رنگ رو انتخاب كرد.

علاقه‌مند مي‌شيد از اين نوع رنگ استفاده كنيد چون:

  • تنوع طرح و رنگ اون بالا است، بنابراين آزادي در انتخاب داريد.
  • بوي اون كمه و خيلي آزاردهنده نيست.
  • رنگ مولتي كالر نيازي به حلال نداره و مقاومتش نسبت به شستشو بالا است.
  • خيلي خوبه اگه از اين نوع رنگ براي پاركينگ، راه‌پله يا ديواره‌هاي خارجي استفاده كنيد، دليلش هم اينه كه اين نوع رنگ دوده و گردوخاك رو جذب نمي‌كنه.
  • زود خشك ميشه پس سرعت اجرايش بالاست.
  • اين رنگ موج و خرابي زير كار رو خيلي بهتر از ساير رنگ‌ها مي‌پوشونه.
  • رنگ مولتي كالر روي كليه سطوح اجرا ميشه.
  • نسبت به نور خورشيد هم حساسيتي نداره.

به نظر شما رنگ مولتي كالر عيبي هم ممكنه داشته باشه؟

البته كه هر چيزي ممكنه معايبي هم داشته باشه!

  • اين رنگ، پيستوله‌هاي خاصي مي‌خواد و اجراي اون كار هركسي نيست. پس نياز به متخصص داريد.
  • رنگ مولتي كالر حالت برجسته داره؛ يعني حالا اگه به هر دليلي، بعد يك مدت بخواين ديوار رو يك رنگ ديگه بزنين؛ بايد كل اون رو بتونه‌كاري كنين!
  • قيمت رنگ مولتي كالر و كيفيت اون در انواع مختلف متفاوته و خب كمي بالاتر از ساير رنگ‌هاست؛ بنابراين اگر مجري كاري هستيد اين قضيه ممكنه كمي آزاردهنده باشه.

6.  بلكا

اين پوشش رو نميشه خيلي رنگ دونست. درواقع، بلكا يك‌جور پوشش سلولوزيه كه از الياف طبيعي مثل پنبه ساخته‌شده. يك‌چيزي كه جايگزين خوبي براي كاغذديواري شده.

چرا بعضي‌ها بلكا رو انتخاب مي‌كنن؟ چون:

  • اين پوشش نياز به زيرسازي نداره و عيب‌هاي كار رو خيلي خوب مي‌پوشونه.
  • سبك با تنوع رنگ بالاست. از طرفي عايق سرما و حرارتي مناسبيه
  • بدون بو و حساسيت همراه باقابليت شستشو راحته
  • با استفاده از رزين‌هاي مخصوص مي‌تونيد بلكا رو ضد آب كنيد و يك عايق ضد رطوبت تحويل بگيريد.
  • اين پوشش برخلاف رنگ و كاغذديواري خيلي راحت قابل ترميمه.

سخن پاياني

تغيير رنگ ساختمون كار واقعاً لذت بخشيه و بيشتر از چيزي كه فكر شو مي‌كنيد روي حس حال شما و شيك كردن فضاهاي داخلي و خارجيتون تأثير داره. فقط بايد دقت كافي در انتخاب نوع رنگ به خرج بدي تا نتيجه‌اي خاص رو شاهد باشي. 

منبع:https://www.persiansaze.com/articles/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%D9%86