برای خرید خانه در ترکیه چند میلیون لازم دارم؟
ثبت شرکت در ترکیه چگونه است؟
آسان ترین روش مهاجرت به ترکیه کدام است؟
مدت زمان اخذ پاسپورت کشور های مختلف
علت نام نهادن دانشگاه مجازي چيست ؟
چرا مردم رو به خريد لوازم منزل از سمساري آورده اند؟
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

اهميت بازيافت ضايعات فلزي!

ارزش زيست‌محيطي و اقتصادي پسماندهاي خشك امروزه بر كسي پوشيده نيست. پلاستيك‌، شيشه، كاغذ، مقوا و البته فلزات قراضه‌ رهاشده در محيط زندگي انسان به لطف پيشرفت تكنولوژي دوباره قابليت استفاده پيدا مي‌كنند تا هم محيط‌‌ زيست كمتر زيان ببيند و هم انسان‌ها بيشتر سود كنند.

در اين جا مي خواهم يك خريدار ضايعات در كرج را به شما معرفي كنم كه مي توانيد با خيال راحت اجناس خود را بفروشيد، فقط كافي است وب سايت دپوچي را گوگل سرچ كنيد.

صنعت بازيافت ضايعات فلزي بخش بسيار مهمي از اين چرخه‌ سودآور را تشكيل مي‌دهد. يك قوطي آلومينيومي تا وقتي كه بازيافت شود، همواره همان قوطي باقي مي‌ماند! پس بازيافت آن در سرتاسر جهان يك فعاليت مطمئن و پرسود اقتصادي است. البته بازيافت تمام فلزات به آساني آلومينيوم نيست. مثلا قلع و آهن محصول فرآيندهاي زمين‌شناسي‌اي هستند كه ميليون‌ها سال به طول انجاميده و قابل جايگزيني نيستند. بنابراين فرآيند بازيافت اين فلزات متفاوت‌تر است. در اين مقاله درباره‌ فلزات قابل بازيافت، فرآيند بازيافت و اهميت اين عمل صحبت شده و بعد از خواندن آن ديدگاه شما به آهن ‌قراضه‌هايي كه ظاهرا كم‌ارزش به نظر مي‌رسند تغيير خواهد كرد!

بازيافت ضايعات فلزي

بازيافت ضايعات فلزي

ميزان بازيافت‌پذيري فلزات مختلف يكسان نيست. براي مثال حدود ۶۷ درصد از فولاد قراضه و ۳۵ درصد از مس بازيافت مي‌شوند. اما به صورت كلي انرژي مصرف‌شده براي بازيافت ضايعات فلزي نسبت به انرژي مورد نياز براي توليد اوليه‌ آن‌ها، بسيار كمتر است.

مراحل بازيافت ضايعات فلزي

به طور كلي براي بازيافت ضايعات فلزي مراحل زير طي مي‌شود:

جمع‌آوري: به دليل ارزشمند بودن قراضه، فرآيند جمع‌آوري آن متفاوت‌تر است و كمتر توسط دفاتر زباله ارسال مي‌شود. قيمت ضايعات آهني و غيرآهني با توجه به عوامل مختلفي مانند نرخ بازار، ميزان خلوص و... تعيين مي‌شود. در كشوري مانند آمريكا، وسايل نقليه بزرگ‌ترين منبع قراضه هستند. سازه‌هاي فولادي، كشتي‌ها، راه‌آهن، ابزارهاي كشاورزي و ضايعات مصرفي از ديگر منابع عمده‌ي مواد بازيافتي به حساب مي‌آيند. توليد ضايعات فوري هنگام ساخت محصولات جديد نيز موضوعي اجتناب‌ناپذير به شمار مي‌رود.

مرتب‌سازي: اين فرآيند به معناي جدا كردن فلزات از قراضه يا پسماندهاي مواد گوناگون است. به اين منظور در عمليات بازيافت خودكار از سنسورها و آهنرباها استفاده مي‌كنند. همچنين در برخي موارد رنگ يا وزن مواد را براي تشخيص نوع فلز مورد بررسي قرار مي‌دهند.

پردازش: براي انجام پردازش بيشتر شكل فلزات را تغيير مي‌دهند تا براي فرآيند ذوب آماده شده و با صرف انرژي كمتري به مذاب تبديل شوند. براي مثال آلومينيوم را به صورت قطعات كوچك و فولاد را شكل بلوك درمي‌آورند.

ذوب: هر فلز در كوره‌ي مخصوصي ذوب مي‌شود كه اين فرآيند با توجه به اندازه‌ كوره، درجه حرارت آن و حجم فلز، از چند دقيقه تا چند ساعت زمان مي‌برد.

خالص‌سازي: براي اطمينان از كيفيت و عدم آلايندگي محصول، با روش‌هاي مختلف مانند الكتروليز، روي آن عمل تصفيه را انجام مي‌دهند.

استحكام: بعد از خالص‌سازي، فلزات ذوب‌شده با استفاده از كمربند نقاله، براي خنك كردن و صاف كردن منتقل مي‌شوند. در اين مرحله فلزات بازيافتي به اشكال مختلف مانند ميله درآمده‌اند.

حمل و نقل به كارخانه‌ها: فلزات پس از خنك‌سازي به كارخانه‌ها منتقل مي‌شوند تا براي توليد محصولات گوناگون مورد استفاده قرار بگيرند.

چه فلزاتي قابل بازيافت هستند؟

فلزاتي كه قابليت بازيافت دارند را مي‌توان به دو دسته تقسيم كرد:

فلزات آهني

فلزات بدون آهن

گروه اول دربرگيرنده‌ محصولاتي مانند فولاد است كه تركيب اصلي آن‌ها شامل آهن باشد. بازيافت ضايعات براي توليد فولاد و چدن امري معمول به شمار مي‌رود. كيفيت فلزات به دست آمده به ميزان خلوص اين مواد زائد و تركيبات اوليه سازنده‌‌ آن‌ها وابسته است. در نهايت قطعات بازيافت شده در بخش‌هايي مثل بدنه‌ ماشين‌هاي كهنه، ابزارهاي خانگي، ساختار و اسكلت ساختمان و ريل قطار مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

دسته‌ دوم فلزاتي مانند آلومينيوم هستند كه فاقد آهن بوده و نقش مهمي در صنعت دارند. اين فلزات نسبت به فلزات داراي آهن فراواني كمتري داشته و به همين دليل ارزش بيشتري نسبت به ساير ضايعات موجود در زباله‌ها دارند. هر ساله ميليون‌ها تن از اين مواد در سراسر جهان ذوب شده و به شكل‌هاي مختلفي درمي‌آيند.

علاوه بر آلومينيوم كه استفاده از آن در صنايع بسته‌بندي روز به روز افزايش مي‌يابد، فلزات بدون آهن ديگري نيز قابليت بازيافت دارند كه از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

 

مس (Cu): استفاده از اين فلز در جهان سابقه‌اي بسيار طولاني دارد. ايران داراي ذخاير بزرگي از مس است و اين مسئله باعث شده تا استخراج فلز مس نسبت به بازيافت آن مورد توجه بيشتري قرار بگيرد.

سرب (Pb): باتري‌هاي اسيد_سرب كه با نام حرارتي_نوري نيز شناخته مي‌شوند، از منابع اصلي سرب كهنه هستند كه در تجهيزات ذخيره‌كننده‌ انرژي، وسايل نقليه و ماشين‌هاي صنعتي به كار مي‌روند. سرب بازيافت شده به صورت سرب نرم يا آلياژهاي سرب درمي‌آيد و بيشتر براي توليد مجدد همين باتري‌ها استفاده مي‌شود.

نيكل (Ni): اين فلز در ساخت محلول‌هاي كارخانه‌اي، كاتاليزورها و باتري‌ها كاربرد داشته و آلياژهاي متنوعي مانند مونل، نيكل_نقره و نيكل_برنج را شامل مي‌شود. اخيرا بازيافت باتري‌هاي قابل شارژ نيكل_كادميوم مهرشده رونق پيدا كرده

تيتانيوم (Ti): اين فلز بيشتر براي ساخت فولاد زنگ‌نزن به كار مي‌رود. قطعات بازيافتي آن از بدنه‌ هواپيماها، زيردريايي‌ها و مبدل‌هاي گرما به دست مي‌آيد.

كروم (Cr): عمده‌ترين استفاده‌ كروم در فولاد زنگ‌نزن است. بنابراين اين محصول مهم‌ترين منبع بازيافت آن به شمار مي‌رود.

قلع، بريليوم، كادميوم، كروم، كبالت، منگنز، جيوه و...

منبع:https://ahanonline.com/167426/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%B9%D8%A7%D8%AA/

درباره تحصيل در دانشگاه غيرحضوري

قبل از شيوع بيماري هاي كرونا ، دانشگاه هايي وجود داشت با عنوان دانشگاه هاي مجازي و غير حضوري . دانشگاه هاي غيرحضوري براي كساني است كه به علت مشغله هاي كاري يا دلايلي ديگر، فرصت شركت در كلاس هاي دانشگاه را ندارند ولي در عين حال علاقه به ادامه تحصيل دارند در اين زمان در دانشگاه هاي غيرحضوري ثبت نام به عمل مي آورند.

 

موسسه آموزشي مشاوران برتر براي تحصيل غير حضوري در خدمت شما عزيزان مي باشد.

 

مدرك دانشگاه‌هاي مجازي مورد تأييد وزارت علوم بوده و در سطح جهاني نيز موردقبول است. دانش‌آموختگان اين دوره‌ها مي‌توانند با استفاده از مدركشان ادامه تحصيل داده و يا در مراكز مختلف استخدام شوند.

 

 

 

در دانشگاه مجازي يا الكترونيكي آموزش با استفاده از كامپيوتر، اينترنت، سي‌دي، نشريه‌هاي الكترونيكي، خبرنامه‌هاي مجازي و … صورت مي‌گيرد. از همين رو شركت در اين كلاس‌ها وابسته به زمان و مكان خاصي نيست. دانشجويان مي‌توانند هر زمان كه مايل بودند از مطالب درسي استفاده كنند.

 

در اين روش تدريس، امكان پرسش از استاد نيز وجود دارد. براي پرسش از استاد نيز نيازي به آنلاين بودن استاد نبوده و دانشجو مي‌تواند سؤال خود را بپرسد و استاد درزماني ديگر پاسخ وي را خواهد داد.

 

مزاياي آموزش غير حضوري

گذراندن آموزش هاي غير حضوري براي دانشجويان مزاياي زيادي را به همراه دارد كه عبارت اند از:

 

زمان آموزش

اولين مزيت آموزش آنلاين نسبت به دوره هاي حضوري در ميزان زمان لازم براي اتمام دوره است. به عنوان مثال شما براي گذراندن و دريافت مدرك كارشناسي نياز به طي 4 سال داريد. اما اگر به جاي آن از دوره ليسانس غير حضوري استفاده نماييد؛ در زمان بسيار كوتاهي قادر به اتمام مقطع كارشناسي هستيد كه اين موضوع براي افرادي كه با كمبود زمان براي دريافت مدرك مواجه شده اند بسيار راه گشا خواهد بود.

 

دسترسي راحت به مطالب

از ديگر ويژگي هايي كه دوره هاي غير حضوري دارند اين است كه شما بدون محدوديت، به مطالب دروس مختلف دسترسي خواهيد داشت. علاوه بر اين موضوع، در اكثر دوره ها نياز به آنلاين بودن همزمان شما با استاد وجود ندارد و هر زماني كه آنلاين شويد، مي توانيد به مطالعه مطالب بپردازيد.

 

اما ويژگي مهمي كه اين نوع آموزش ها دارند اين است كه حجم مطالب كمتري را در برمي گيرد و به دليل آموزش از راه دور، اساتيد فقط موضوعات مهم و كاربردي را مطرح كرده و مطالبي كه حائز اهميت نيستند را بازگو نمي كنند كه اين امر باعث مي شود شما در بازه امتحاني حجم كمتري را براي امتحان مطالعه كرده و نتيجه مطلوب تري را نيز دريافت نماييد.

 

صرفه جويي در هزينه

دوره هاي آموزش از راه دور هميشه هزينه كمتري نسبت به ساير دوره هاي حضوري دارند. از همين رو باعث صرفه جويي مالي براي دانشجويان مي شود.

 

به طور كلي دوره هاي آموزش غير حضوري براي افراد كارمند و يا كساني كه از نظر زماني وقت محدود و كمي دارند، بسيار كاربردي و مفيد است.

 

در نهايت نيز اين نكته را متذكر مي شويم كه دانشگاه غيرحضوري و يا ساير گواهينامه ها و مدارك به معني خريد مدرك نيست. بلكه شما صرفا به جاي حضور و صرف ساعت هاي طولاني در دانشگاه و كلاس ها، مي توانيد به صورت آنلاين و در زمان كوتاهي مدرك تحصيلي خود را از دانشگاه هاي معتبر صنعتگران بگيريد. همچنين از ويژگي هاي اين دانشگاه مي توان به شهريه اقساطي كلاس ها، دريافت مدرك معتبر از وزارت علوم و امكان ثبت نام بدون كنكور اشاره كرد.

 

منبع:https://vrgl.ir/dDu86

 

https://vrgl.ir/HsiLy

درباره سوني ؛ تاريخچه و محصولات سوني

تاريخچه شركت سوني

شركت سوني در سال 1946 با همكاري ايبوكا ماسارو و آكيو موريتا با نام Tsushin Kogyo (شركت مهندسي ارتباطات از راه دور توكيو) تاسيس شد. Ibuka و Morita با 200000 ين ( كمي بيش از 1500 دلار ) در يك ساختمان فروشگاهي، شروع به كار كردند. اين دو فرد كه در زمان جنگ جهاني دوم در ارتش مشغول به خدمت بودند با همديگر ملاقات كرده و با تركيب توانايي هايشان توانستند لقب جذاب ترين رابطه كاري در تاريخ تجاري را ازان خود كنند. ايبوكا ذهن خلاق و مخترع گروه بود و موريتا مديريت و بازاريابي را بر عهده داشت، به گونه اي كه اين دو مكمل و كامل كننده سوني بودند.

اولين محصول سوني يك دستگاه پلوپز بود، كه اولين شكست سوني نيز به حساب مي آيد، اين محصول سوني نتوانست فروش موفقيت آميزي را به دنبال داشته باشد. به دنبال اولين شكست سوني مؤسسان آن با تلاش بيشتر توانستند اولين دستگاه ضبط ژاپني را با الهام از مدل آمريكايي آن توليد كنند. اين محصول كه به Type-Gمعروف بود نيز نتوانست نظر مردم را جلب كند و سوني باري ديگر خود را در بازار ژاپن نشان دهد.

به دنبال شكست هايي كه در ابتداي شروع كار سوني به بار آمدند، ايبوكا و موريتا به فكر راه چاره اي افتادند و سرانجام با انتشار 999 راه استفاده از دستگاه ضبط صوت، مردم كم كم نحوه استفاده از دستگاه را فراگرفتند و فروش Type-G پيشرفت چشم گيري پيدا كرد. در آن زمان كه ژاپن در جنگ بود، مردم مي خواستند از اخبار باخبر باشند، در نتيجه تقاضا براي راديوي سوني به قدري افزايش يافت، كه بنيانگذاران مجبور شدند تسهيلات خود را بيشتر كند.

براي يافتن بهترين فروشگاه سوني كافي است فروشگاه سوني شهراد را در گوگل سرچ كنيد.

 

 

درباره شركت سوني

انتخاب نام مناسب براي شركت تازه تأسيس سوني يكي از چالش هاي پيش روي موسسان بود. در ابتدا تصميم بر آن گرفته شد كه از TKK كه سرحرف كلمه هاي Tokyo Tsushin Kogyo بود استفاده شود، اما شركت Tokyo Kyuko با اين نام در ژاپن شناخته شده بود. ايبوكا و موريتا در ژاپن غالباً سوني را با نام Totsuko معرفي مي كردند، اما موريتا طي سفري كه به آمريكا داشت، دريافت كه تلفظ واژه Totsuko براي آمريكايي ها دشوار است. در نهايت اين دو تصميم گرفتند نام شركت خود را تركيب دو كلمه Sonus (به معناي صدا و صوت در لاتين) و كلمه Sony ( كلمه اي براي صدا كردن يك پسر جوان در آمريكا) بگذارند. در واقع آن ها مي خواستند نامي را براي شركت خود برگزينند كه در تمام دنيا به يك روش تلفظ شود و آن چيزي نبود جز؛ سوني.

اقدامات ابتدايي كمپاني سوني

سوني كه يكي از شركت هاي تازه نفس آن زمان ژاپن بود، تمام تلاش خود را مي كرد تا با توليدات متفاوت و نوآورانه خود نظر مردم را به خود جلب كند. Morita Akio كه يك مدير توانا و فردي ماهر در كسب و كار بود، فهميد كه بازار آمريكا بيش از هر كشور ديگري مي تواند براي سوني مفيد واقع شود و در صورتي كه در آن جا خودي نشان دهند، مي توانند به فروش جهاني برسند. پس از موفقيت هاي حاصل از فروش Type-g و راديوهاي ترانزيستوري، سوني دست به توليد اولين تلويزيون قابل جابه جايي زد. فناوري هاي آن زمان به گونه اي بودند كه تلويزيون ها به قدري سنگين بود كه توسط چند نفر با مشكل جابه جا مي شد، اما شركت سوني ادعا مي كرد كه تلويزيوني با قابليت حمل را توليد كرده است. در اين تلويزيون از امواج راديويي براي پخش تصاوير استفاده شده بود كه باعث شد مردم به جاي خريد تلويزيون هاي سنيگن وزن و جاگير به سمت اين محصول جادويي رويي بياورند.

بنيانگذاران سوني اولين شركت ژاپني با نوآوري هاي خارق العاده را تاسيس كرده بودند، كه هر ساله اختراعات و محصولات جديدي را در خط توليد خود قرار مي داد. Sony در سال 1971 از يك پخش كننده ويديويي رونمايي كرد كه قادر بود نوارها را در تلويزيون به صورت رنگي نمايش دهد. به دنبال آن سوني از اولين نوار كاست قابل حمل خود با نام WalkMan رونمايي كرد. اين دستگاه با قابليت پخش نوار كاست ها در هر مكاني به كاربران اجازه مي داد در هر جايي كه دوست دارند به محتواي دلخواه شان گوش دهند. از ديگر محصولات سوني پخش كننده CD، دوربين عكاسي، موبايل و PlayStation بودند، كه در ادامه هر كدام را به صورت تخصصي بررسي مي كنيم.

محصولات شركت سوني

شركت سوني يكي از كمپاني هاي خوشه اي و چند مليتي ژاپني است، كه رقيب سرسخت دو برند سامسونگ و ال جي به شمار مي آيد. در طي سال هاي متوالي شركت سوني همواره يكي از برترين توليد كنندگان در صنعت هاي مختلف بوده و هنوز هم اين برند جهاني در رتبه بندي ها هميشه جايگاه خاصي را گرفته است. در ادامه به مهم ترين محصولات و حوزه هاي فعاليت شركت سوني مي پردازيم.

كنسول هاي بازي سوني | Gaming

دوربين هاي عكاسي شركت سوني

لپ تاپ هاي برند سوني

تلويزيون هاي سوني

تلويزيون هاي سري Master

سيستم هاي صوتي

تلفن هاي هوشمند

منبع:https://bargobad.com/blog/about-sony-sony-history-and-products/

نكاتي مهم براي انتخاب رنگ هاي ساختماني!

رنگ هاي ساختماني و انواع آن

شايد انتخاب رنگ ساختمان در ميان تنوع زياد رنگ‌ها كمي سخت و دلهره‌آور به نظر برسه، اما كافيه كه به خودتان اعتماد كنيد و اجازه ندهيد ديگران نظرشان را به شما تحميل كنند. اگه از انتخاب رنگي مطمئنيد، اعتمادبه‌نفس داشته باشيد و انتخابش كنيد.

 

رنگ‌آميزي ساختمان از چيزهايه كه تأثير مستقيم و بااهميتي روي دكوراسيون داخلي اتاق شما داره. استفاده از رنگ‌ مناسب در محيط خونتون مي‌تونه تأثير مستقيم بر احساسات و روانتون بزاره، بنابراين خيلي از افراد ترجيح مي‌دن به دنبال اطلاعات مناسبي درباره انواع رنگ براي رنگ‌آميزي خونه باشن. خب در قدم اول با انتخاب رنگ مواجه مي‌شيد. البته استفاده ازنظر صاحب‌نظران و متخصصين دكوراتور مي‌تونه خيلي مفيد باشه پس اگه شرايطش رو داريد اين كارو بكنيد. جدا از بحث انتخاب رنگ شما نياز داريد درباره انواع رنگ بيشتر بدونيد، بنابراين اين مقاله راهنمايي بر معرفي انواع رنگ ساختماني و كاربرد اونها در نقاشي ساختمونه.

 

براي خريد رنگ ساختماني مي توانيد به وب سايت جميل مراجعه فرماييد.

چه رنگي انتخاب كنم؟

انتخاب رنگ يكي از مهم‌ترين بخش‌هاست. بايد در نظر داشته باشيد كه رنگي رو انتخاب كنيد كه علاوه بر عوض كردن حال و هواي خونه بتونه تأثير خوبي هم روي شما داشته باشه. شايد براتون سؤال پيش بياد كه اصلاً انتخاب رنگ خوب براي اتاق‌ها به عوامل محيطي بستگي داره؟ پاسخ قطعاً بله است. درواقع در انتخاب رنگ هر اتاق بايد فاكتورهايي مثل نور و ميزان تابش آفتاب در آن اتاق را در نظر بگيري. علاوه بر اين‌ها جهت تابش نور آفتاب، و اندازه سقف اتاق هم مهمه. خوبه كه يادتون باشه، سقف‌هاي بلند، رنگ و فضاي اتاق را مطبوع‌تر و دل‌نشين‌تر مي‌كنن. پس در انتخاب رنگ حسابي دقت به خرج بديد.

 

از كاتالوگ‌هاي رنگ استفاده كنيد

كاتالوگ‌هاي رنگ يك ابزار خيلي مناسب براي انتخاب رنگ ساختمانه كه مي‌تونيد از اون استفاده كنيد. شايد وقتي براي اولين بار انبوهي از رنگ‌ها رو ببينيد نگران شده و يا بترسيد؛ اما كاتالوگ‌ها مي‌تونن در انتخاب يك رنگ مناسب به شما كمك كنند. از كاتالوگ‌هاي رنگ اين‌طور ميشه استفاده كرد كه اول رنگ شاخص اتاق را پيدا و انتخاب مي‌كنيد و بعد اونو روي كاتالوگ مي‌زاريد، در اين حالت روشن‌ترين رنگ از رنگ شاخص را به‌عنوان رنگ زمينه و رنگ فضاي موردنظر خودتون انتخاب ‌كنيد.

 

انتخاب رنگ براق يا مات، مسئله اين است!

بعد از انتخاب رنگ دلخواه، احتمالاً با چالش انتخاب نوع مات يا براق روبه‌رو ميشيد. خب بايد بدونيد كه رنگ‌هاي درخشان و براق، فضاي اتاق را دل‌چسب‌ مي‌كنن، چون رنگ‌هاي براق قابل انعكاس‌اند و انعكاس رنگ‌هاي براق بر روي ديوار يك فضاي مهيج و شاد رو ايجاد مي‌كنه. از طرف ديگه اگه ديوارهاتون لكه و يا ناهمواري زيادي داره و قصدي هم براي زيرسازي نداريد، بهتره از رنگ‌هاي كدر و مات استفاده كنيد چون ناهمواري‌ها رو كمتر به چشم مياره. درواقع رنگ‌هاي مات، رنگ‌هايي غير انعكاسي‌اند كه مي‌توانند نواقص ديوار رو خيلي خوب پنهان كنند، البته اين مسئله با جنس رنگ انتخابي هم گره‌خورده.

 

مراحل نقاشي ديواره‌ها

۱. پاك‌سازي فضا

اولين مرحله كار نقاشي ساختمون پاك‌سازي ديواره‌ها و فضاست. قبل از هر چيزي بايد ديوارها رو كاملاً با آب گرم و صابون شست تا هر كثيفي يا گردوغباري از روي فضا پاك بشه.

 

۲. بتونه‌كاري

در اين مرحله بايد هر قسمتي از ديوارها كه آسيب‌ديده‌ و يا خراش‌هاي كوچكي برداشته رو بتونه‌كاري كنيد. اين كار باعث مي‌شه تا سطوح تو رفته پر بشه و تمام سطح ديوار يكدست و آماده نقاشي بشه.

 

۳. استفاده از پرايمر

استفاده از پرايمر اهميت زيادي داره كه يكي از اون‌ها بالا بردن مقاومت رنگ اصلي ديواره و زيبا كردن رنگ اصليه. ممكنه بپرسيد پرايمر چيه؟ كه در جواب بايد گفت: پرايمر يك رنگ پايه است كه نقاشاي حرفه‌اي قبل از رنگ زدن ديوار ازش استفاده مي‌كنن و تمام سطح ديوار رو با پرايمر نقاشي مي‌كنن.

به‌طوركلي پرايمرها در دو رنگ تو بازارن: خاكستري و سفيد كه بسته به رنگ اصلي ساختمون يكي از اون‌ها استفاده مي‌شه.

 

۴. دست‌به‌كار شو

اولاً توصيه مي‌كنيم براي نقاشي اصلي از تمام تجهيزات عالي مثل قلم‌موهاي درجه‌يك، غلطك رولي و … كه مربوط به نقاشي ديوار است استفاده كنيد تا نقاشي ساختمون همون چيزي بشه كه مي‌خواين. علاوه بر اين روش‌هاي ايجاد خلاقيت در نقاشي ساختمون خيلي زياده و مي‌تونيد با اندكي خلاقيت ديوارهاي خونتون رو خلاقانه رنگ‌آميزي كنيد. اگر هم شك داريد كه ممكنه از پسش برنياين، كار رو بسپاريد به كاردان اش.

 

معرفي و مروري بر انواع رنگ ساختمان

اين روزها طرح‌هاي جديد رنگ‌آميزي ساختمان خيلي متنوع شده، درواقع ديگه ما تنها بارنگ‌هاي ساده روبه‌رو نيستيم بلكه انواع رنگ‌هاي طرح دار هم به‌عنوان گزينه‌هاي جديد پيش روي ماست. به همين خاطر مي‌خوام شما را با انواع رنگ‌هاي ساختماني جديد آشنا ‌كنم تا بتونيد از ميان نمونه‌هاي مختلف، بهترين و زيباترين رنگ را با توجه به نياز خودتون انتخاب كنيد. در بازار رنگ‌هاي ساختماني، مي‌تونيد چند نوع رنگ، پلاستيك، روغني، اكريليك، رنگ نانو، مولتي كالر و حتي بلكا رو پيدا كنيد. ولي چقدر درباره مزايا و معايب هركدام از اين رنگ‌ها اطلاع داريد؟

 

منبع:https://www.persiansaze.com/articles/%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A2%D9%86

ضايعات چيست؟ معرفي انواع ضايعات و كاربرد آن ها

با توجه به شرايط زيستي و اهميت رسيدگي به محيط زيست من قصد دارم در اين مقاله شما را با انواع ضايعات و كاربرد آن‌ها آشنا كنم.

اميدوارم قدمي باشد در حفظ و نگهداري محيط زيستمان براي آيندگان!

 

براي آشنايي با يك خريدار ضايعات در كرج به وب سايت دپوچي مراجعه كنيد.

 

 

ضايعات چيست؟

ضايعات يكي از مفاهيمي است كه روزانه با آن سرو كار داريم و از آن استفاده مي كنيم . ضايعات خانگي، لوازم مستعمل خانگي، ضايعات فلزي، بازيافت، محيط زيست، نخاله ساختماني، تفكيك زباله وغيره واژگاني است كه روزمره مي شنويم. اما وقتي دقيق‌تر مي‌شويم و معني ضايعات را از خود مي‌پرسيم دچار ابهام مي‌شويم و اين سوال پيش مي‌آيد كه ضايعاتدقيقا چيست و دسته بندي آن چگونه انجام مي‌شود.

ضايعات در لغت به معني جمع ضايعه و ضايع است كه كلمه اي عربي است و در فارسي براي آن معادل پسمان­ها پيشنهاد شده است كه چندان متداول نيست و عموم مردم از همان واژه ضايعات استفاده مي‌كنند.

انواع ضايعات شامل شامل ضايعات فلزي، ضايعات غيرفلزي، ضايعات الكترونيك و الكتريكي و محصولات فلزي و غيرفلزي هستند كه امروزه همگي آنها پس از جمع آوري به مراكز بازيافت منتقل شده و پس از جداسازي بازيافت مي شوند.

ضايعات فلزي و غيرفلزي و انواع آن

در يك دسته بندي كلي مي توان ضايعاترا به ضايعات فلزي و غير فلزي تقسيم بندي كرد:

ضايعات فلزي: تقريبا به هر شي فلزي كه ديگر كاربري خود را از دست داده و به عبارتي عمرش به پايان رسيده است ضايعات فلزي گفته مي شود. ضايعات فلزي شامل آهن، استيل، چدن، آلومينيوم، مس، برنج، مفرغ، سرب، آلومينيوم و روي و ساير فلزات است.

ضايعات غير فلزي: اين دسته شامل هر گونه شي غيرفلزي است كه كاركرد اصلي خود را از دست داده است. در اين دسته موارد بسياري جاي مي گيرند از جمله پلاستيك، كاغذ و كارتن، نخاله هاي غيرفلزي ساختمان از قبيل سنگ و گچ و سراميك، شيشه ، لاستيك، مواد شيميايي، روغن، ضايعات كشاورزي و ..... حتي نان خشك هم در اين دسته جاي مي گيرد.

ضايعات الكترونيكي والكتريكي و غيرالكترونيكي و انواع آن

در يك دسته بندي ديگر مي توان ضايعات را به دو دسته ضايعات الكترونيكي و الكتريكي و غيرالكترونيكي تقسيم بندي كرد:

ضايعات الكترونيك و الكتريكي: هر وسيله اي الكترونيكي و الكتريكي كه كاركرد خود را از دست داده و مستعمل شده است در اين گروه جاي مي گيرد. موبايل، قطعات كامپيوتر، تلويزيون، راديو، سيم و كابل و باتري و ساير وسايل برقي خونگي از قبيل ماشين لباسشويي، يخچال ، كولر وغيره در اين گروه قرار مي گيرد.

ضايعات غيرالكترونيكي: ساير ضايعات كه جز دسته الكترونيك و الكتريكي قرار نمي گيرد را غيرالكترونيكي مي گويند.

ضايعات صنعتي و انواع آن:

دسته بندي ديگري كه وجود دارد ضايعات منزل و صنعتي است:

ضايعات صنعتي:

ضايعات كه در واحدهاي صنعتي و توليدي ايجاد مي شود و شامل مواد شيميايي، فلزات، مواد پلاستيكي ، توليدات مرجوعي غير مفيد و ... است؛ بسياري از ضايعات صنعتي ضايعات صنعتي به عنوان مواد ساختماني بازيافت مي شود.

ضايعات خانگي:

ضايعات علاوه بر محيط‌هاي صنعتي، در نواحي مسكوني هم وجود و هر گونه ضايعاتي كه در محيط خانگي يافت مي‌شود را ضايعات خانگي مي گويند. بنابراين بسياري از ضايعات فلزي، غيرفلزي، الكترونيكي و غيرالكترونيكي در اين دسته قرار مي گيرند.

لازم به ذكر است كه دسته بندي‌هاي فوق مانع الجمع نيستند يعني يك شي مي‌تواند هم جزء ضايعات خانگي دسته بندي شود ،هم جزء ضايعات فلزي و هم چنين الكتريكي. بنابراين ضايعات را مي توان از نظر مواد به كار رفته در آن، محيطي كه در آن توليد مي‌شود و الكتريكي بودن يا نبودن آن دسته بندي كرد.

اگر دوست داريد ادامه مقاله را در وب سايت دپوچي مطالعه كنيد.

با تشكر از همراهي شما

سمساري و فوايد خريد و فروش در سمساري

در سمساري ها اغلب لوازم زيادي مبادله خواهند شد و بنا به نوع بازاري كه هر نفر دارد كالاهاي مورد نياز خود را در فصول مختلف سال تهيه مي كند و در بازه هاي زماني خاص نيز به مشتريان واگذار مي كند.اين كالا ها داراي تنوع زيادي هستند.طبيعتا خريد هر نوع وسيله اي نيازمند سرمايه اي بسيار زيادي است به همين دليل است كه خريداران در تعدادي از حوزه هاي خريد و فروش صرفا فعاليت مي كنند.

قيمت پايين و پيدا شدن لوازمي خاص و متفاوت در اين مراكز فروش، اصلي‌ترين انگيزه خريد از اين مراكز است.

اين وسايل دست دوم كه اغلب ملزومات منزل و لوازم آنتيك را شامل مي‌شود، مجموعه جالب و گسترده‌اي هستند كه از تنوع بسيار بالايي برخوردارند.

وب سايت دپوچي يك سمساري در تهران است كه شما به راحتي و فقط با تماس گرفتن ميتونيد لوازم دست دوم منزلتان را بفروشيد.

دست دو فروشي كالا از چه زماني آغاز شد؟

سمساري كلمه‌اي با ريشه عربي است، اما شغل واسطه‌گري در فروش كالاهاي دست دوم كه با اين نام خوانده مي‌شود در اصل به فرهنگ سومريان بازمي‌گردد. در اين دوران افرادي واسطه بين رد و بدل شدن اشيا و لوازم بين مردم مي‌شدند. اين دلال‌ها كه بعدها سمسار ناميده شدند به‌دليل سفرهاي كاري به مناطق تجاري جهان آن روز مانند هند، چين و مصر با فرهنگ خريد و فروش آشنايي بيشتر داشته و از ذكاوت و هوش تجاري خوبي بهره‌مند بودند.

اين شغل به‌ظاهر ساده تا رسيدن به فرم امروزي فراز و فرودهاي زيادي را طي كرده است.

از خريد لوازم دست دوم سود مي‌كنيم يا زيان؟

وقتي پاي خريد و فروش لوازم سمساري در ميان باشد، تشخيص اين موضوع قدري دشوارتر است.

در مورد اشيا دست دوم، بيشترين سود خريدار بستگي به ميزان فايده‌اي دارد كه از خريد كالاي مورد نظر نصيب افراد مي‌شود. پس از اين مرحله، تعيين قيمت كالاي مورد نظر اهميت دارد. البته قيمت‌گذاري اجناس در اين مورد، نسبت به لوازم نو قدري متفاوت بوده و تابع مسائل متفاوتي است كه در ادامه مطلب با شما درباره آن گفتگو مي‌كنيم.

چطور خريد و فروش كالا در سمساري و تعيين قيمت كالا

خريد و فروش كالا در همه جاي دنيا تابع قوانيني است كه توسط مجامع صنفي تعيين و كنترل مي‌شوند. به‌علاوه يك سري قوانين عرفي و رسم و رسوم نانوشته نيز در نقاط مختلف در اين مورد وجود دارد كه به آداب و رسوم و فرهنگ ملل ارتباط پيدا مي‌كند.

براي مثال رسم اصرار بر پايين آوردن قيمت توسط مشتري كه به چانه‌زني معروف است، از ديرباز بين ما ايرانيان مرسوم بوده و به نوعي قانون عرفي تبديل شده است. حال آنكه در برخي موارد نيز بر قيمت نهايي تاثيرگذار بوده و اندكي آن را كاهش مي‌دهد.

اما براي آنكه هر دو طرف از انجام معامله كالاي دست دوم راضي باشند، لازم است برخي موارد كاملا مشخص شود.

از آنجا كه اشيا دست دو معمولا تفاوت‌هايي با انواع نو دارند، لازم است وجود هر گونه نقص و كاستي در ظاهر يا كاركرد اين لوازم و ميزان استهلاك احتمالي آن مشخص شود. دراين‌صورت معامله با رضايت طرفين انجام شده و جاي گله و شكايتي باقي نمي‌ماند. ذكر اين موارد بي‌شك در تعيين قيمت نهايي نيز موثر است.

منبع:https://www.chetor.com/228233-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%B1%DB%8C/