برای خرید خانه در ترکیه چند میلیون لازم دارم؟
ثبت شرکت در ترکیه چگونه است؟
آسان ترین روش مهاجرت به ترکیه کدام است؟
مدت زمان اخذ پاسپورت کشور های مختلف
علت نام نهادن دانشگاه مجازي چيست ؟
چرا مردم رو به خريد لوازم منزل از سمساري آورده اند؟
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

هر آنچه بايد از دانشگاه غيرحضوري بدون كنكوربدانيد!!

مزيت‌هاي اخذ مدرك تحصيلي غيرحضوري در دانشگاه

خيلي از افراد به دليل مشغله هاي كاري و زندگي متاهلي فرصت ادامه تحصيل را ندارند دانشگاه غيرحضوري به اين افراد كمك ميكند خيلي سريع بتوانند مدرك تحصيلي در مقاطع سيكل ،ديپلم ،كاردني ،كارشناسي ،كارشناسي ارشد را دريافت كنند.

 

Image for post

 

دوستان عزيز اگر خواهان اخذ مدرك ليسانس هستيد به موسسه صنعتگران مراجعه فرماييد.

مزايا و معايب تحصيل غيرحضوري

با توجه به شرايط به وجود آمده، كلاس­‌هاي آنلاين و تحصيل غيرحضوري با استقبال زيادي رو به رو شده است. از همين رو، بر خلاف گذشته كه كلاس­‌هاي حضوري طرفداران زيادي داشت؛ امروزه تعداد كثيري از دانش آموزان و دانشجويان به دنبال شركت در كلاس‌­هاي غيرحضوري و آنلاين هستند. اما نكته اي كه در اين نوع آموزش بايد مد نظر داشت اين است كه هر يك از افراد بايد با توجه به شرايط تحصيلي خود و بررسي مزايا و معايب اين نوع آمورش­ها انتخابي مناسب را براي خود داشته باشند. به همين دليل ما بر آن شديم تا در ادامه به فوايد و مشكلات اين نوع دوره­‌ها به صورت جامع بپردازيم.

 

انواع دوره‌­هاي غيرحضوري

تحصيل غيرحضوري به دو نوع تقسيم مي­‌شود.

 

دوره آموزش غيرحضوري آنلاين

دوره‌­هاي آموزش آنلاين به گونه­اي است كه بايد در هنگام تدريس، دانشجويان آنلاين بوده و امكان دسترسي به مطالب گفته شده در دوره غيرحضوري بعد از كلاس معمولا وجود ندارد. اين نوع از كلاس­ها به نام كلاس غيرحضوري آنلاين نام گرفته است.

 

دوره آموزش غيرحضوري الكترونيكي

دوره­‌هاي اكترونيكي بدين شكل است كه در هنگام تدريس و برگزاري كلاس نيازي به حضور دانشجويان نيست و مي­‌توانند در هر ساعتي از شبانه روز به مطالب كلاس دسترسي داشته باشند.

طبيعتا دوره­‌هاي الكترونيكي به دليل دسترسي بيشتر و عدم نياز به آنلاين بودن هم زمان با اساتيد از استقبال بيشتري از سوي دانشجويان رو به رو شده است.

 

مزاياي دوره آموزش غيرحضوري

تحصيل غيرحضوري مزاياي زيادي دارد به همين دليل اكثر افراد جذب آموزش‌­هاي آنلاين مي­‌شوند. در ادامه به بخشي از مزيت­‌هاي دوره­‌هاي آنلاين و غيرحضوري مي‌پردازيم.

عدم محدوديت مكاني: بارزترين ويژگي كه اين نوع از آموزش‌­ها دارند؛ عدم محدوديت مكاني است. يعني شما در هر جايي كه باشيد؛ مي‌­توانيد به راحتي به مطالب درسي خود دسترسي داشته و حتي در كلاس آنلاين حضور پيدا كنيد و با استاديد خود در ارتباط باشيد. قطعا عدم محدوديت مكاني موضوعي است كه افراد زيادي را مجذوب اين نوع آموزش مي­‌كند. مخصوصا افراد شاغل كه از نظر زماني محدوديت حضور در كلاس را دارند؛ مي‌توانند به راحتي از محل كار خود در دوره­‌هاي مورد نظرشان شركت كنند.

صرفه جويي در زمان و هزينه: ويژگي دومي كه مي­‌تواند باعث استقبال افراد از كلاس‌­هاي آنلاين شود، صرفه جويي در هزينه­‌هاي رفت‌­وآمد است. همچنين معمولا ميزان شهريه اين نوع كلاس­‌ها نسبت به كلاس‌­هاي حضوري كمتر است. پس شما با ثبت‌­نام در دوره‌­هاي غيرحضوري مي‌­توانيد به راحتي مبلغ زيادي را صرفه­‌جويي كنيد.

كاهش استرس: از آنجايي كه در دوره­‌هاي غيرحضوري نيازي به حضور شما در كلاس نيست و همچنين اينكه اكثر دوره­‌ها نياز به آنلاين بودن همزمان تان با اساتيد وجود ندارد باعث شده افراد به دليل مشغله يا خواب ماندن و غيره استرس دير رسيدن به كلاس را نداشته باشند. همين موضوع موجب افزايش آرامش رواني در افراد مي­‌گردد.

دسترسي آسان: بارزترين ويژگي تحصيل غيرحضوري دسترسي آسان به مطالب كلاس است. شما در هر جايي كه باشيد، مي‌­توانيد با مراجعه به تلفن همراه خود به درس‌­هاي تان دسترسي پيدا كنيد.

 

معايب دوره­‌هاي غيرحضوري

دوره­‌هاي غيرحضوري با وجود مزاياي زيادي كه دارد اما مشكلات و معايبي را نيز شامل مي­‌شود. بزرگترين مشكلي كه در اين دوره‌­ها وجود دارد؛ عدم تعامل مناسب با ساير دانشجويان و اساتيد است. زماني كه شما از كلاس­‌هاي حضوري استفاده كنيد قطعا مي‌­توانيد تعامل و برخورد بيشتري را با افراد گوناگون تجربه نماييد كه گاهي نبود اين موضوع در دوره­‌هاي غيرحضوري به شدت حس مي­‌شود.

و ديگر مشكلي كه اين نوع كلاس­‌ها دارند اين است كه هنوز بعضي از شركت­‌ها و افراد، اعتبار كلاس غيرحضوري را نسبت به دوره­‌هاي حضوري كمتر مي­‌دانند كه البته اين موضوع در حال حاضر بسيار كمرنگ‌­تر از سال‌­هاي پيش شده است. اما مي‌توان با ثبت‌­نام در موسسات و كلاس‌­هاي معتبر آنلاين تا حد زيادي اين مسئله را حل كرد.

 

منبع:آموزشگاه صنعتگران