نطافت محيط كار براي حفظ بهداشت عمومي محل كار و سلامت كاركنان ضروري است. از طرفي منجر به افزايش سودآوري فعاليت تجاري شركت ها در درازمدت مي شود. براي نظافت محيط كار بايد از نيروهاي متخصص در نظافت استفاده كرد تا فرايند نظافت به سرعت و با كيفيت بالا انجام شود و علاوه بر آن خللي به روند فعاليت هاي شركت وارد نشود.


براي نظافت محل كار در تهران به وب سايت مهرگان مراجعه كنيد

تميز نگه داشتن محيط كار براي داشتن روز كاري پربار بسيار مهم است. وقتي از خدمات نظافت محل كار حرفه اي استفاده مي كنيد و نيروهاي متخصص را استخدام مي كنيد، دفتر كار شما از گردوغبار و هر گونه آلودگي پاك مي شود. بنابراين شما و كارمندانتان بازدهي بيشتري خواهيد داشت و حواسشان در زمان انجام كار پرت نخواهد شد. در ادامه به خدمات تميز كردن محيط كار مي پردازيم. البته اين موارد تنها بخشي از خدمات نظافت محيط كار به حساب مي آيند. 

•    تميز كردن گردوغبار ميز كار، پنجره، قاب عكس و مانيتور كامپيوتر 
•    جاروبرقي و شستن فرش ها و كفپوش ها 
•    ضد عفوني دستگيره هاي در، صفحه كليد و ماوس كامپيوتر
•    خالي كردن سطل آشغال ها

فرايند نظافت محيط كار چيست؟

محيط كاري شما هر جايي كه باشد، خواه در محل زندگي خواه در محل كار، با استفاده از خدمات نظافت حرفه اي توسط نيروهاي مجزب محيط كاري شما مرتب ، تميز و ضدعفوني خواهد شد. نحوه سازماندهي دفتر و تميز كردن محيط كار توسط متخصصان نظافت انجام مي شود. 
دفتر و محيط كار اگر به صورت منظم نظافت و ضدعفوني نشود، به محل امني براي رشد ميكروب ها و باكتري ها تبديل مي شود. تميز كردن و ضد عفوني كردن منظم ميز كار به شما كمك مي كند از بروز بيماري جلوگيري كرده و آرامش كافي حين انجام كار داشته باشيد. 

براي تميز كردن محيط كار بايد به نكات زير توجه كرد:

تهيه چك ليست نظافت محيط كار
براي تميز كردن هر قسمت از محل كار خود چك ليست تميز كردن دفتر كار را تهيه كنيد. 

نكات تميز كردن محيط كار

مرتب كردن: موارد بازيافتي را جدا كنيد. بازيافت كنيد، آن را دور بريزيد يا آن را به جاي خود برگردانيد. از كراوات هاي زيپ دار براي سيم پيچ و مرتب نگه داشتن سيم ها استفاده كنيد.
گردگيري
گردگيري و از بين بردن گردوغبار روي سطوح يكي از موارد مهمي است كه بايد قبل از استفاده از پارچه هاي مرطوب نظافت، مورد توجه نيروي نظافتي قرار گيرد. به ويژه قسمت هايي كه به صورت مشترك استفاده مي شود به نظافت دقيق تري نياز دارند. براي گردگيري و نظافت وسايلي مانند صفحه كليد و يا شكاف هايي كه قابل دسرسي نيستند، از تجهيزات ويژه اي استفاده مي شود. هواي فشرده براي پاك كردن گردوغبار از مكان هاي كه دسترسي به آن ها سخت است، كارامد خواهد بود. 
نظافت شيشه ها و پنجره ها
براي پاك كردن لكه هاي روي شيشه ها و پنجره ها، با حوله و شيشه پاك كن، تمام سطوح شيشه ها تميز مي شود و لكه اي روي آن باقي نمي ماند.
ضد عفوني كردن
با اسپري ضدعفوني كننده و پارچه تميز تمام سطوح ضدعفوني مي شوند. سطوحي كه احتمال تجمع آلودگي ها روي آن ها بالاست، مانند دستگاه هاي فروش، مايكروويو، دسته يخچال و شيرآلات، بايد با دقت و توجه بيشتري تميز شوند. 
از بين بردن تارهاي عنكبوت 
براي جدا كردن تارهاي عنكبوت از گوشه و كنار محيط كار از پارچه و براي فضاهايي كه دسترسي به آن سخت تر است از دسته جارو استفاده مي شود. 
تميز كردن يخچال
نيروي نظافت حرفه اي براي محل كار، يخچال را تميز و مرتب مي كند. غذاهاي مانده و نوشيدني ها را با هماهنگي شما دور مي ريزد تا فضاي بيشتري در يخچال محل كار ايجاد شود.   
شستن ظرف هاي آشپزخانه
تمامي ظرف هاي آشپزخانه با آب و مايع شست و شو تميز مي شود. همچنين كابينت ها مرتب و منظم مي شود تا فضاي آزاد بيشتري براي چيدن وسايل وجود داشته باشد. 
نظافت سرويس بهداشتي
شستن توالت و ضدعفوني آن يكي از مراحل نظافت محيط كار به شمار مي رود. با توجه به اينكه سرويس بهداشتي به كرات استفاده مي شود، نظافت آن از اركان اصلي نظافت محل كار است. تميز كردن آينه ها و پر كردن ظرف مايع دستشويي و دستمال ساير وظايف نظافتچي محل كار را در بر مي گيرد. 
خالي كردن سطل هاي زباله
سطل هاي زباله خالي شده و كيسه هاي زباله جديد در ظطل ها قرار داده مي شود. 
جاروبرقي  كف و اثاثيه محل كار
جاروبرقي كف، مبلمان و ساير اثاثيه محيط كار، از ملزومات نظافت محل كار است. متخصصان نظافت تمام قسمت هاي مبلمان را تميز كرده و صرفاً به قسمت هايي كه قابل مشاهده هستند، اكتفا نمي كنند. 
تميز كردن ميز كار
در حالي كه پشت ميز كار و به مدت زمان طولاني نشسته ايد، به مرور، ميز كار شما كثيف و آلوده مي شود. عطسه و سرفه كردن و لمس كردن ميز و وسايل روي آن باعث تجمع انواع ويروس ها و باكتري ها روي ميز كار مي شود. از پارچه ميكروفايبر مرطوب براي نظافت كاغذها، پوشه هاي پرونده، تقويم ها، منگنه و ساير اشياي روي ميز استفاده مي شود. 

منبع:

https://www.mojeno-co.com/blog/post/397/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1